Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel, val av program...

Produkter
(logga in för att koppla)

El Barto

Aktiv medlem
Sitter i bryderier...

Tycker att det här med bildspel är väldigt roligt, stimulerande och kreativt. Dock är jag inte särskilt nöjd med vad jag lyckas åstadkomma. Själva det estetiska är det inga större problem med. Jag har de bilder jag har och det är tämligen egalt om man kan få bilderna att spinna in eller bara enkelt tona över. Normalt sett föredrar jag dock att hålla det enkelt.

Det stora problemet är hur själva interfacet ser ut efter att bildspelet är klart. Jag har sett många eleganta bildspel på nätet, men de program jag använt lyckas få mina bildspel att se ut som de är inramade i nåt en magsjuk lågstadieelev skulle åstadkomma. Inramningen blir helt enkelt inte tillräckligt bra och det är där jag söker tips.

Det känns ju inte som man vill lägga ner en massa pengar utan att få något man vill ha...

De program jag testat:

Windows live - Smidigt arbetsflöde. För lite valmöjligheter.

Soundslides - Enkelt, lite oflexibelt arbetsflöde.

Proshow - Överlägset enklast att arbeta med, mest flexibelt och överlägset mest val. Känns kanske inte alltid som man behöver alla val i själva produktionen utan snarare i exporten...

Jag har hört ryktas om att man kan visa både soundslides och proshows i andra spelare. Dock har jag inte lyckats hitta något vettigt i den kategorin heller.

Nå. Någon som har lite tips till en novis?

/M

ANNONS
Götaplatsens Foto