Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig och bra digital systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker att det är mycket intressant och kul att Pentax, Olympus och konica Minolta sakta men säkert börjar komma igång med försäljningen. Det är fortfarande så att canon och Nikon regerar men jag har hört ett par handlare säga att exempelvis Olympus E-300paketet går bra nu (med Olympusmått mätt).

K-M bör ju få ut en Dynax 5D snart tycker man och Pentax ligger ju inte på latsidan.

För den som klarar sig med max 400 Asa och vill ha ett komplett brännviddsomfång omgående för en rimlig summa så tycker jag att E-300 är ett kap!

Valet mellan D70, ISD"vafandennuheter" och 350D ser jag som en smakfråga beroende på vad man prioriterar.

Jag är ngt less på dpreviews hårklyverier och är själv på god väg att beställa en D7D med Sigma 18- 50/2:8.

Canon ligger som vi alla vet snäppet före de andra i den totala upplösningen samt brusnivå. Om detta är viktigast för en så är valet enkelt... Att dividera brusnivåer mellan de stora känns dock onödigt då skillnaderna är så små.

//Larsa

ANNONS
Götaplatsens Foto