Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billigast bläck ?

Produkter
(logga in för att koppla)
123ink.se
Väldigt prisvärt och bra kvalité
Beställde original till Canon skrivare men vart uppringd
där dom försäkrade att deras egna gav samma kvalité
dessutom med mera bläck än Canons original.
Väldigt nöjd, har inte sett någon skillnad mot orginal.
Dessutom ett par hundra billigare.

123ink.se. Naturligtvis original till fotoskrivaren, men fuskar i bland med pirat till "vanliga" hemmaskrivaren.

Canon originalbläck. Alltid. Skulle aldrig riskera att få in sämre bläck och kanske också med fel färgnyanser i fotoskrivarna. Canonbläcket torkar inte i munstyckena om skrivaren står oanvänd några veckor vilket kan hända
framförallt på sommaren.

123ink..se.Garanterade att deras bläck var likvärdigt med HPs originalbläck. Helt övertygad om att det stämmer. Mer bläck i patronerna och likvärdiga utskrifter. Framför allt - Billigare.

Aldrig köpt annat än originalbläck till min Epson 4880 innan den fick något mekaniskt fel och gick hädan. Aldrig köpt annat än original till tidigare skrivare heller.

Inga icc-profiler av papperstillverkare är gjorda med piratbläck och därför kan man inte veta hur utskriften blir.

Jag frågade en säljare som sålde piratbläck vilka garantier de lämnade om något skulle bli fel på skrivare pga. Deras piratbläck? De kunde inte lämna några som helst garantier och tog heller inget ansvar för bläcket de sålde.

Inte heller kunde de lämna några garantier gällande arkivbeständigheten för piratbläck.

Som tidigare distributör av fotopapper skulle jag starkt avråda någon att använda piratbläck till en pigment/ fotoskrivare om man säljer bilder eller skriver ut bilder som skall vara arkivbeständiga.

Just detta köp är till en Epson XP-8600 A4-skrivare, så en "all in one" skrivare för hemmet. Skriver inte ut foton på den - då det blir dyrt. Däremot vanliga dokument och ett och annat mindre foto, i 10 x 15. Använder den inte dagligen varvid jag undrar lite kring det som mickecrown skrev. Piratversionerna får inte vara sämre där. Har ni testat pirat och låtit maskinen stå några veckor? Vet att det finns XL-pack med patroner i original som man säkert "sparar" (?) lite på men över lag så...ja, alltså tjenare vilka priser! (inget nytt iofs)

Just detta köp är till en Epson XP-8600 A4-skrivare, så en "all in one" skrivare för hemmet. Skriver inte ut foton på den - då det blir dyrt. Däremot vanliga dokument och ett och annat mindre foto, i 10 x 15. Använder den inte dagligen varvid jag undrar lite kring det som mickecrown skrev. Piratversionerna får inte vara sämre där. Har ni testat pirat och låtit maskinen stå några veckor? Vet att det finns XL-pack med patroner i original som man säkert "sparar" (?) lite på men över lag så...ja, alltså tjenare vilka priser! (inget nytt iofs)
Hej,
Eftersom jag bara använder originalbläck kan jag inte uttala mig om piratbläck skulle funka lika bra om skrivaren står oanvänd i några veckor eller någon månad. Vad jag vet är att jag aldrig haft problem med Canons originalbläck när det gäller torkat bläck i munstyckena. Jag skriver ut i storlekar från A4 till A3+ och ställer ibland ut och säljer foton i glasade ramar. Skulle aldrig riskera att använda annat än originalbläck i mina skrivare. Som Malcao sa, köper jag hyfsat dyra papper från Ilford eller Hahnemühle o dyl. vill jag kunna lita 100% på ICC profilerna, omöjligt med piratbläck.

ANNONS
Götaplatsens Foto