Annons

Bländare 1,0?

Produkter
(logga in för att koppla)
Johan Pihl skrev:
Jag förstår att du undrar! De flesta objektiv är nog tillverkade så att vid största bländaren t ex 1.8, så syns lamellerna, och så finns det ytterliggare ett lite steg och lamellerna försvinner! Men om du vänder objektivet om och tittar, så kommer inte lamellerna att synas vid största bländaröppning, om du håller den så du ser mitt i! Och det påverkar inte ljusinsläppet heller när du fotar!

Tack för svaret, skönt att någon förstod vad jag menade!

Re: månlandningen

dudek53 skrev:
Du menar i en filmstudio i Kaliforinen... Dessvärre tillhör jag den skara som inte tror att vi varit på månen.

Inte varit på månen ? hehe, var det inte en TV-kanal som sände ett fejkat program 1 april som handlade just om en konspirationsteori om månlandningen.

haha, det var några som gick på den tydligen. Riktigt kul!

mvh

Det har sänts proggram om de som tror att månlandningen var en konspiration. Jag tror dock att du tänker på ett program om den, icke-existerande, gruppen KSP58 (konspiration 58) som hävdade att fotbills-vm i Sverige 1958 i själva verket spelades i usa! Mycket underhållande program. Och om det nu finns de som faktiskt är övertygade om att vi inte varit på månen och det finns de som på allvar tror att jorden är platt och det faktiskt finns de som tror att jorden är 6000 år gammal och skapades på sju dagar (låt vara att en dag inte var vad en dag är idag och att det inte fanns nätter utan bara dagar !) så varför skulle det vara så himla konstigt med en grupp som tror att fotbolls-vm 1958 spelades i usa och inte i Sverige!

OT så det ryker, om någon tar illa vid sig ber jag om ursäkt :)

Kalle

ANNONS
Götaplatsens Foto