Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Blir kompaktkameror långsammare med tiden?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexi

Aktiv medlem
Hur är det blir kompaktkameror långsammare med tiden? Jag brukar köpa ny varje år för det känns som efter 1år så är dom oanvändbart slöa och man får köpa ny igen :(

Jag har provat Canon, Olympus, Nikon etc. samma med alla.

Alexi skrev:
Hur är det blir kompaktkameror långsammare med tiden? Jag brukar köpa ny varje år för det känns som efter 1år så är dom oanvändbart slöa och man får köpa ny igen :(

Jag har provat Canon, Olympus, Nikon etc. samma med alla.

Svårt att tro att dom blir det. Batteriet försämras dock ganska snabbt. Li-jon har kortare livslängd än Ni-metall-hydrid men bägge ska egentligen förvaras kallt.

Du blir nog bara mer och mer avundsjuk på dem som köper en riktig kamera från början. Prova att sätta i ett nytt, snabbt minneskort först. Eller vad är det som du tycker blir långsamt?

Jag är helt övertygad om att min gamla ixus i5 blev slöare i menyerna på 2 år. Låter lite osannolikt, men kan trådlösa routrar degenerera så kan nog kameror göra det.

ANNONS
Götaplatsens Foto