Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till A350

Produkter
(logga in för att koppla)

RNR

Medlem
Vilka blixtar kan man använda till A350. Nu tänker jag på den stora beg marknaden som finns . Passar tex minoltas blixtar eller hur ligger det till .

Har haft samma funderingar också... Ser att det finns en del 2500 på marknaden. Är det OK köp för 500:- eller ska man satsa på att köpa en ny F36?

Sonys nya HVL-42AM är väl tänkt som en ersättare till 36:an och kan nog vara ett bra alterantiv kan jag tänka mig.

Jo - men nu gällde diskussionen det som fanns på begagnatmarknaden, och dit har inte HVL-42AM hunnit ännu.

Mathias Eriksson skrev:
Har haft samma funderingar också... Ser att det finns en del 2500 på marknaden. Är det OK köp för 500:- eller ska man satsa på att köpa en ny F36?
Jag har ingen erfarenhet av 2500(D); det är en ADI blixt, men utan möjlighet till trådlös blixtstyrning. Känns som ett lite enklare alternativ till HS(D)-blixtarna och jag har ingen uppfattning om vilka av oss den egentligen var avsedd för. Intressant att notera är att den, trots skillnaden i namn, 2500 mot 3600, bara är 13% svagare än 3600HS(D). Kan vara värt att prova för en billig peng.

ANNONS
Götaplatsens Foto