Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till Nikon D90

Produkter
(logga in för att koppla)

Linniea

Ny medlem
Jag skulle vilja ha tips på en bra och billig blixt till en NikonD90, behöver inte vara någon superblixt men ändå en som fungerar till amatörfotograferande.

MVH Linnea

SB-400 billig liten och batterisnål eller en beg SB-600 med mer möjligheter till vinklingar, trådlös och högre effekt.

SB-400 billig liten och batterisnål eller en beg SB-600 med mer möjligheter till vinklingar, trådlös och högre effekt.

Hej!

Kombinera SB-400 med en blixtljusspridare, diffusor, och rikta huvudet i taket då får man nästan löjligt bra blixtbilder. Jag har testat med en D50 och D300. En större blixt är iof bättre men jobbigare att bära på och kräver mer engagemang för att komma till sin rätt.

Hans

Nackdelen med SB400 är att den inte klarar high speed synk samt inte är kompatibel till CLS, så det beror helt på hur man använder blixten. Jag använder min blixt SB600 nästa uteslutande som trådlös och ofta med kortare tider

Nackdelen med SB400 är att den inte klarar high speed synk samt inte är kompatibel till CLS, så det beror helt på hur man använder blixten. Jag använder min blixt SB600 nästa uteslutande som trådlös och ofta med kortare tider

Hej!

SB-400 på en gammal hederlig D40/50 så kan man blåsa på med 1/500 vilket jag saknar på D300 jag begriper inte hur utvecklingen går bakåt ibland...

Hans

ANNONS