Ja, blixten kommer att skjuta men kameran kan inte styra ljusmängden. Sätt blixten i auto-läge och kameran i manuell, välj lämplig slutartid och bländare (minsta bländare=ledtalet/avstånd) och skjut på.
För min del trodde jag att I:et hade med digitalkameraanpassningen att göra, att blixten ger en liten förblixt precis innan exponeringen som kameran mäter för att kunna säga åt blixten hur mycket kräm den skall trycka ut.