Annons

Blixtfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Laxxen

Aktiv medlem
Vilka kamerablixtar ( batterier ) hittar du på ebay för dom pengarna? Kan vara bra att veta och kolla upp.

Den billigaste jag kan hitta är Yongnuo YN460 som kostar ca 50 dollar men har bar ett testat ledtal på 23.
Denna hittade jag, kanske inte är det säkraste kortet att chansa på något som är såpass billigt. 275kr, ingen frakt eller andra avgifter.
http://cgi.ebay.com/Flash-Unit-for-Nikon-Canon-Pentax-Camera-SLR-DSLR_W0QQitemZ300318586102QQcmdZViewItemQQptZDigital_Camera_Flashes?hash=item45ec61f4f6&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:15|66:2|39:1|240:1318|301:0|293:2|294:50

Kanske är bättre att satsa på en vivitar?
 

pellepiano

Aktiv medlem
Ja det var billigt, men kanske i svagaste laget för huvudljus, den har ungefär halva strykan av en Vivitar 285 ( som i sin tur har ungefär halva styrkan av en Sigma 500 Super ).
Fast med de priserna kan man ju köpa ett gäng och ljussätta rejält på plats =)

Dock kan det tillkomma tull och sånt ( de kommer från Hong Kong ) och även svenska posten tar ofta ut en speditionsavgift.
 

Laxxen

Aktiv medlem
Ja det var billigt, men kanske i svagaste laget för huvudljus, den har ungefär halva styrkan av en Vivitar 285 ( som i sin tur har ungefär halva styrkan av en Sigma 500 Super ).
Fast med de priserna kan man ju köpa ett gäng och ljussätta rejält på plats =)

Dock kan det tillkomma tull och sånt ( de kommer från Hong Kong ) och även svenska posten tar ofta ut en speditionsavgift.
Vad hade du gjort, Vivitar eller billig noname blixt?

Har köpt från ebay och Hong kong flera gånger och varje gång kommer paketet som present och då tillkommer inga avgifter som tull m.m
Vilket är riktig smidigt.


Använder ni pol filter föresten? När ni fotar med blixt.
 

pellepiano

Aktiv medlem
Det beror nog på vad man köpt. Om det är elektronik blir det andra tullar vad jag förstår.
Mitt senaste paket var skickat som "gift" med radiosändare. Det kostade 140 extra med tull och postens speditionsavgift.

Jag har köpt sammanlagt 4 Vivitar. En har varit trasig vid ankomst och en har mystiskt slutat fungera efter en tid. Så lite chansartat är det med det märket käönns det som. Iofs byter de ut den men är lite omtändigt att skicka fram och tillbaka till HongKong.

Jag skulle rekommendera at hitta en beggad Sigma 500 Super ( eller nya Sunpak som Sebastian ). Den är ungefär lika stark som som de starkaste från Canon och Nikon med ett ledtal på 50 . Den har inbyggd slavsensor och går att ställa effekten ned till 1/128.
 

Igel

Aktiv medlem
Dum fråga kanske, men hur utlöser han bulben och håller den nertryckt från håll? Man ser att den räknar ner 10 sekunder, och sen då?
 
ANNONS