Annons

Blixtkrångel SB-80DX

Produkter
(logga in för att koppla)

Bendro

Aktiv medlem
Satt och pillade lite på inställningarna för att testa mig fram lite på manuellt. Har mest kört full auto hittils.

Helt plötsligt började displayen blicka och sedan slockna, och zoomen i blixthuvuet började gå fram och tillbaka. Alla knappar var låsta så det enda som fanns att göra var att ta ut batterierna.

Tänkte att en "omstart" genom att ta ut batterierna och sedan sätta tillbaka dem borde väl funka, men icke. Så fort jag sätter i batterierna börjar displayen blinka ngn sekund för att sedan slockna och blixthuvuet zoomar fram och tillbaka som en galning.

Fråga 1. Är detta något fel som känns igen och i så fall finns det något jag själv kan göra för att åtgärda?

Fråga 2. Om svar på fråga 1 är nej, vart lämnar man lämpligast in blixten för koll och lagning?

Mycket tacksam för hjälp.

Det finns en återställningsfunktion som du kan använda. Tryck in "mode" och "OnOff" samtidigt i 2 s

Ett annat tips är att kolla om inte batterierna är slut. Låter kanske som ett korkat förslag men mina blixtar brukar bete så ungefär som din gör när batterierna är helt slutare än slut.......

ANNONS
Götaplatsens Foto