Snuskfia
Avslutat medlemskap
Visst är det så. Jag tror inte det är formatet i sig, utan att det är en fysisk disk det handlar om. Det kan vara HDDVD eller BD eller något annat. Att Apple har DVD fortfarande har väl mest med att göra att de måste installera från något. Snart kommer väl installations"skivorna" på en USB-sticka istället ...
Måste bara kommentera detta. Det här tror jag också är framtiden. Min pappa är då stensäker på det. ^^ Med andra ord om man inte behöver DVD-spelare/brännare i laptops så kommer de ju bli mycket lättare eller möjligheten kommer att finnas att göra de ännu lättare.
MBA (MacBook Air) innehåller ju ingen DVD-spelare/brännare. Min fråga är då hur installationen fungerar på den?
Saken är ju den att jag inte riktigt vet vad jag ska med en DVD-spelare/brännare till om den ändå inte kan lagra full HD... Att se något i min laptop såsom en DVD-film känns ju ytterst ointressant, speciellt med tanke på att jag ska satsa på en 13 tums skärm.
Så... nu kommer en ny tanke upp i mitt huvud. Varför MBP och inte MBA? MBA måste ju vara mycket smidigare tänker jag...
Många skriver att jag kan koppla en blu-ray spelare/brännare till MBP om jag nu måste ha det. Borde inte det gälla MBA också då? Vad ska jag med en DVD-spelare/brännare till? Om jag skippar det så får jag en otroligt _bärbar_ dator istället?
Vad skiljer en MBP mot en MBA? Prestandamässigt och bortse nu från DVD-spelare/brännare. Vad har MBP som MBA saknar?