Annons

bordtennis

Produkter
(logga in för att koppla)

marielle89

Ny medlem
jag ska fota bordtennis sm imorgon.
någon som har tips när man inte får använda blixt hur man kan göra när man kommer på avständ med snabba rörelser?
 
Studera pingisspelarnas rörelse. Ofta finns det ett läge när det rör kroppen mindre och du kan ta ( och rörelseskärpan hamnar på racket). Prova dej fram. Jag har fotat mycket på rörliga objekt i mörka lokaler och om man tänker på när man knäpper blir bilderna mycket bättre. Det är också rekommenderat att köra flerbildstagning för att välja ut den bästa

Lycka till
 
jag ska fota bordtennis sm imorgon.
någon som har tips när man inte får använda blixt hur man kan göra när man kommer på avständ med snabba rörelser?

Det låter som om man ska ha snabba tider, kanske max 1/500 sek. Prova dig fram på mindre viktiga matcher. Teleobjektiv är nog ett måste så man inte sötr spelarna för mycket. Skulle valt högre iso hellre än långsamma tider.

VÄlj autoiso på 1/500 och största möjliga bländare d vs lågt bländartal.

Det är kanske en bra grund att börja på.

RÖr på dig också, sitt inte bara på samma plats på läktaren. Blir nog intressantare så.

Kanske att man även kan ta med vidvinkel på annat än själv spelet. Som då folk vilar mellan matcher och på annat kurriosa :)
 
Jag har fotat borttennis i Kina...av alla ställen. Det var utomhus så det var ingen problem. Jag kan inte säga att jag har några bra tips om just bordtennis mer än att du söker på "bordtennis"/"Table tennis" på google och titta på andras bilder. Det gäller ju hitta bilderna...

Jag har "sillent mode" på min D300s då den skulle jag troligtvis använda vid känsliga bilder.
 
När jag fotar bordtennis så kör jag med dessa inställningar: http://www.fotosidan.se/blogs/olsin/11680.htm

Bordtennis är relativt enkelt då spelarna inte flyttar sig så värst mycket, men det gäller att ha tajming i avtryckarfingret. Spelarna upprepar sig hela tiden så det går att ta om missade bilder.
 
ANNONS