Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra kamerareparatör?

Produkter
(logga in för att koppla)

anni3

Medlem
Någon som har ett tips på en bra och billig kamerareparatör (för Nikon, givetvis). Jag har mailat och frågat några om vad det skulle kosta att justera ljusmätaren, men alla vill att jag ska skicka in kameran först, vilket jag inte har tid med eftersom jag snabbt måste få den fixad! Tyvärr har jag rätt kass ekonomi och vill gärna hitta den billigaste utan att det tar för lång tid. Jag har en Nikon F100, vissa tar ju mer betalt när det rör sig om proffskameror har jag hört....

Kamerarep

Hej.
Det är inte lätt att säga vad en rep. kostar när man inte har kameran framför sig, jag jobbar på Rosenbergs Kameraverkstad i Jönköping där kan vi säkert hjälpa dig med din kamera, ring mig på tel
0705-583703 och tala om vad du har för typ av fel så kanske du kan få ett ungefärligt pris kanske kanske.
Rolf

Av mig också. Mycket bra och ärliga. 900 skulle min F100 kosta att reparera, vilket jag tyckte var helt ok. När den var klar kostade det bara 450, för "det var ju bara en halvtimmes jobb". Sånt uppskattas.

Det finns väl en auktoriserad Nikon-verkstad i Malmö, om jag minns rätt. Kanske inte den billigaste, men om du har äremnde dit så slipper du ju portot fram och tillbaka.

ANNONS
Götaplatsens Foto