Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bra och billig tele efterlyses!

Produkter
(logga in för att koppla)
om du inte köper en D200 så har du ju nästan 20 000:- att lägga på optik...! ca: 16500:- för D200 och 3500:- som du kunde köpa optik för, totalt 20 000:-!!!

Kalle det är inte så enkelt :)
Min D200 finansieras med andra medel..!

Det spelar inte någon roll om jag köper D200 eller inte, jag har lika lite penger kvar endå.

Glad sommar.

Tack för alla inlägg och tips det är svårt det där med kvalité det handlar till slut bara om pengar.

Jag trodde att det någonstans kanske fans ett bra och billigt tele som fått bra kritik och inte kostar skjortan, men det verkar inte finnas ialf inte något nytt. Sen handlar det så klart om vad man skall med det till och vad man vill få ut av den. Jag var inte så kräsen innan men jag är det dock nu, kommer förmodligen att göra mycket research innan jag köper en ny glugg. Man lär sig av sina misstag *hoppas jag*.

Hoppas att ni alla får en trevlig sommar med många bra bilder.
/Jaroslaw

Vrför inte leta efter en beg 80-200/f2,8? den äldre varianten med skjutzoom utan D kan man hitta beg för allt mellan ca 2500-ca 4000 lite beroende på skick.

Denna är klart bättre både vad gäller skärpa och färgåtergivning än både Nikons 70-210/f4-5,6 och 70-300/f4-5,6G fast har en något trög AF

Dubbla priset och du kan få den nyare tvåringsvarianten av 80-200/f2,8D, med lite tur även kanske varianten med AF-S motorn

Hur dessa funkar med D200 låter jag vara osagt men till D100/D70 funkar dom utmärkt

ANNONS
Götaplatsens Foto