Annons

Bra ryggsäck till bärbar dator

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik80

Aktiv medlem
Jag skulle behöva lite tips innan jag köper en ryggsäck. Jag vill att den ska ha ett särskilt och skyddat fack för en bärbar dator. Dessutom ska den vara skyddad mot väder och vind. Förutom datorn så ska det finnas plats för lite kläder, hygienartiklar etc. Kamerautrustningen kommer jag att ha i en axelväska så den behöver inte få plats. Tacksam för alla tips!

Fredrik,
www.worldsphotos.com

Hej. Jag tycker att boblebeeryggorna är väldigt bra. Där är speciellt fack för datorn samt lite smarta småfickor innuti väskan för disketter odyl. Ett stort plus är att den är tillverkad i glasfiber och därmed kanska krocksäker.
Jag har haft min ett tag nu och det är den bästa ryggan jag nånsin haft (förutom berghausen men det är en annan division)

Lycka till

//Uffe

Curtis

Jag använder en Curtis i jobbet, mycket bekväm och en massa extra fack osv. Bra om man som jag behöver ha en hel del extra papper/mappar med mig.
Finns hyffsat billigt på wettergrens stor cash.

Guntes förslag till Lowe Stealth bifaller jag.

Den är väldigt smidig, ser inte ut som en kamerarygga har det som behövs. Jag använder min till bla skidåkning och klämmer ner F5, 80-200/2,8, 20-35,2.8, blixt, film och en massa annat (ljusmätare etc).

Dessutom klämmer jag ner vattenflaska, förstärkningsplagg mm.

Rekommenderas varmt!!

Om inte detta är intressant, så skulle jag kolla på The North Face och Haglöfs som har fina ryggsäckar för detta.

Tack för alla tips!

Har kollat in Lowe Stealth och tycker den verkar riktigt bra. Precis vad jag söker. En fråga: Är det möjligt att ta bort dom invändiga objektivfickorna för att få plats med kläder o.dyl istället? Finns det tillräckligt med plats för ett helt ombyte av kläder, hygienartiklar, guidebok, karta, 10 st CD-skivor etc?

Fredrik,
www.worldsphotos.com

Nej, du kan inte ta bort dem, men dessa är i ett mjukt material och tar ingen plats om man inte fyller dem. Varför inte fylla dessa med hygienartiklar etc!? :)

Däremot kan datorinsatsen tas ur om man vill ha mer kamera grejjer med sig.

Finns en massa bra fickor inuti för att dela upp alla saker. Finns dessutom regnskydd vilket inte är dumt.

Nackdelen är det meningslösa "avbärarbältet". Det är ett vanligt plattband och funkar inte som avbärarbälte. Jag har tagit bort det och sytt dit ett eget från en annan ryggsäck.

Prova CompuKånken från fjällräven.. detta är en klassisk kånken som dom modifierat till fullgod ryggsäck med datorfack. Datorn blir väl skyddad.

The North Face heter ett märke som gör en väldigt bra ryggsäck för laptop. De säljs i Utebutiken. Min är ett år gammal och jag använder den dagligen, ser ut som ny, verkar vara väldigt bra kvalité.

ANNONS
Götaplatsens Foto