Annons

Bra service till lågt pris

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har problem med min kamera (Nikon D40) och kan inte fixa de själv utan att behöva öppna upp kamera huset (vad jag och 2 till har kommit fram till) och vi alla har kommit fram till att jag behöver skicka iväg kameran på lagning, men då min kamera inte tillverkas längre funderar jag på om hur billigt jag egentligen kan komma undan med att lämna in kameran, har ni förslag på vart man kan skicka iväg kameran utan att priset blir högre än vad min kamera är värd idag.

Det finns bara en verkstad i Sverige, nämligen Nikon Sverige i Solna.

Billigt? Nej.
Bra service? Nej.
Snabbt? Nej.
Monopol? Ja.
Värt att laga istället för att köpa ett annat hus? Nej.

Det finns bara en verkstad i Sverige, nämligen Nikon Sverige i Solna.

Billigt? Nej.
Bra service? Nej.
Snabbt? Nej.
Monopol? Ja.
Värt att laga istället för att köpa ett annat hus? Nej.

Vaknat på fel sida eller...?

Till Jessica föreslår jag att du tar kontakt med Nikon, förklara ditt ärende samt begär ett kostnadsförslag. Redan där kanske pusselbitarna faller på plats (laga eller köpa en ny/begagnad kamera).

/Oscar, med idel goda erfarenheter av monopolet i Solna..................................

Ja, yrkesfotografer brukar ha betydligt bättre erfarenheter av "monoploet i Solna" än vi vanliga dödliga och det är på sätt och vis en del av problemet, eftersom NPS-medlemmar hela tiden får gå före i kön.

För några veckor sedan var det 4-6 veckors väntetid för privatkunder och 2-4 dagar för NPS, förutsatt att alla reservdelar fanns i lager.

Ja, yrkesfotografer brukar ha betydligt bättre erfarenheter av "monoploet i Solna" än vi vanliga dödliga och det är på sätt och vis en del av problemet, eftersom NPS-medlemmar hela tiden får gå före i kön.

För några veckor sedan var det 4-6 veckors väntetid för privatkunder och 2-4 dagar för NPS, förutsatt att alla reservdelar fanns i lager.

Yrkesfotograf?

/Oscar, amatörfotograf

ANNONS
Götaplatsens Foto