Annons

Bra väska för ändamål...vad skall man köpa i denna djungel av väskor

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
Hej
Skall utomlands och vill hitta en LITEN ryggsäk som tar en kamera med vå objektive... + blixt...vad vet ni vad som finns?

Det finns några nya typer av ryggsäckar från Lowepro som är anpassade för klättrare och skidåkare. Små och framför allt väldigt smala i design. Kamera utan batterigrepp plus två objektiv av normalstorlek fixar de. Inga 70-200 2,8 går i men ex en 40D med 24-105 plus en 200 2,8 skulle nog få plats efter lite ommöblering. Skulle vilja ha något liknande själv men det går inte med en 1D-modell.

men har en D40X med normalt objektiv + 70-200 objektiv + blixt och tror att denna är smidig..

storleken är 24 x 10 x 31

har idag en lowepro MINI trecker idag som är för stor att bära med sig (30.5 X 32 X 40.5)..så finns det mindre än denna som är på bild.. och måtten som ta mina önskemål

Bilagor

• ryggsäck öppen_open.jpg
    ryggsäck öppen_open.jpg
    50.3 KB · Visningar: 369
Senast ändrad:
Jag kör med lowepro Mini Trekker AW. Den fungerar jättebra och är riktigt skön att ha på ryggen trots lite vikt.

Fundera vad du vill ha med dig och kolla in Tamrac Adventure 9.

Själv gillar jag väskan, då den inte skriker "KAMERAVÄSKA". Tog min i Camoflage, men röda och grå modellen sel också kononsnygga ut.
Den har också plats för en bärbar dator.
Perfekta nätfickor i sidorna för en läsk och kanske ett paraply.

Det finns både större och mindre modell, men jag tycker ena blir onödigt liten. Och den större ser ut att bli lite väl hög och odiskret.

Kika själv vettja. http://www.tamrac.com

Klicka in på Adventure series. Du kan pilla lite på färgproverna, så visas väskan i aktuell färg.

Tror fotosidan har den på sin shop, men kanske med begränsade färgval?
Köpte min hos: http://www.aifo.se/

Hej.

Jag rekommenderar att du kikar på Lowepro Flipside 200, kolla här och här. Själv har jag storebror 300 som jag är väldigt nöjd med.

/Benny

ANNONS
Götaplatsens Foto