Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bracketing och pressa?

Produkter
(logga in för att koppla)

andm31

Aktiv medlem
Hejsan!

1) Fick min F80 idag och där finns något som heter bracketing eller något liknande. Jag har läst det innan, men jag har ingen susning om vad det är, någon som kan förklara det lätt???

2) Hur funkar det när man vill "pressa" en film, dvs. använda en annan iso?

tack på förhand!

/Anders

Hej

Braceting är om det gäller exponering, att man kan ställa så att kameran tar bilder i sekvens med olika inställnigar. En bild med rätt iniställning, en lite ljusare o en lite mörkare.

Hur mycket i förhållande till det kameran mäter ställer du i steg, ex i 1/3 eller 1/2 steg.

Ang pressning finns en bra artikel under lära. Men i princip ställer du ett annat isotal, fotar, berättar det för den som skall framkalla och de kompencerar för detta.

Roine

Tack Roine!

Har läst texten i instruktionsboken en fem gånger utan att fatta vad det var :)

Ska kolla in artikeln inder lära.

mvh
Anders

Lyckas inte hitta till artikeln om att pressa! Någon som kan peka mig i rätt riktning?

Tack på förhand!

/Anders

Anders ! Jag har skrivit en inlaga i din gästbok om pressning, kanske vet du redan allt men om inte....

// A

ANNONS
Götaplatsens Foto