Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bridge visar inte miniatyrer canon 5d mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

mejaaa

Aktiv medlem
Nån snälla som är kunna på detta område?
Skulle igår gå igenom mina bröllopsbilder med nya kameran Canon 5d mark III, men kan inte se bilderna?! Får lite panik över detta!

Jag har Mac
Photoshop cs6
Senaste versionen av camera raw (bilderna funkar i ACR)
Dock har jag bara Bridge cs4, kanske är det som är problemet?
Vad tror ni...behöver snabb hjälp..

Tack
 
prova det här..

Hej!
Är det inte att du går upp i vänstra hörnet i cs6 och in på file
Och öppnar upp i Mini bridge till en början däri söker du upp mappen.
Prova tills nån mer insatt svarar..

En annan grej är också en uppdatering, gå in på hjälp och kör uppdatera..

Lycka till!

Mvh Jan
 
Dock har jag bara Bridge cs4, kanske är det som är problemet?

Ja det är det som är problemet. Bridge CS4 kan inte läsa råfilerna från mark 3. En snabb quickfix är att du laddar ner provversionen av Lightroom 5. Du får testa gratis i 30 dagar. Det programmet är för övrigt mycket grymmare än bridge.
 
För att snabbkolla dina bilder så kan du ju faktiskt bara markera första bilden i Finder och trycka mellanslag och sedan scrolla dig nedåt bland bilderna med hjälp av piltangenten.
Kanske inte det snabbaste sättet med tanke på att dina bildfiler är rätt stora men som nödlösning fungerar det alldeles utmärkt.
 
Jag har Mac
Photoshop cs6
Senaste versionen av camera raw (bilderna funkar i ACR)
Dock har jag bara Bridge cs4, kanske är det som är problemet?
Vad tror ni...behöver snabb hjälp..
Hur kan du ha Photoshop CS6 men bara Bridge CS4? Bridge CS6 följer väl med Photoshop CS6?
 
ok, finder funkar inte att se miniatyrer heller..pga att jag inte har lion..bara snow leopard...

och JO jag har bridge cs6 menar jag...men det funkar ändå inte..nån som vet problemet?
har inte lyckats lösa det...

tack för tips om lightroom och annat men det är inte aktuellt..jag vill köra bridge...
 
ok, finder funkar inte att se miniatyrer heller..pga att jag inte har lion..bara snow leopard...

Kör själv SnowLeopard på en MacBookPro och det fungerar alldeles utmärkt att se miniatyrer på den. I alla fall med mina Canonfiler från en 1D Mk II.
Öppna bildmappen - Gå in under menyn innehåll i finder - Klicka på "som Cover Flow"

Därefter kan du justera hur stort fönstret som visar bilder ska vara genom att klicka på det i underkant på det svarta och dra nedåt.
 
ANNONS