Annons

Brusproblem med 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredde13

Aktiv medlem
Har precis varit ute på en foto session och lagt in raw filerna på datan, när jag öppnade dom såg jag att det var en jädra massa brus redan på iso 100!

Jag är inte kunnig nog att avgöra om detta är normalt eller ej på en 400D, så någon kunnig här som kan det?

100% crop

50mm
bländare: 2,8

Bilagor

• test.png
    test.png
    69.2 KB · Visningar: 678
Dennis_R skrev:
Du måste ju skicka svaret här med! Tror du inte vi andra blir nyfikna med eller? :p

Okay, förlåt.

Jag skrev så här efter att jag fått en del av en bild.

"Hejsan, Fredrik.

Har tittat på bilden ett tag nu (lite roligt för mitt Photoshop kunde inte öppna den, jag var tvungen att spara om den först, skumt).
Jag kan inte hitta något brus alls, inte i hela bilden och inte i någon av färgkanalerna heller.
Det enda man kan se är något som ser ut som bieffekter av komprimering, typ pixel rutor.

Jag tycker att det ser väldigt bra ut.
Jag blir lite nyfiken på vad det är du ser som brus?

Min skärm är väldigt bra kvalité och är kalibrerad med maskin.

Var nöjd, din kamera tar bra bilder.

Mvh,
Magnus"

/Magnus

Det pratas alldeles för mycket om brus här på FS så det dyker nog upp en massa inbillade brusspöken lite då och då. Lite som hypokondrikerns sökan efter sjukdomar!

Jag ser inte heller något brus i den uppladdade bilden, har även kollat dina andra bilder men hittar ingen speciellt brusig bild.
Vad är det du menar är brus?

Jordi skrev:
Varför sitta och stirra på 100% crop?
Man skriver ju inte ut i 100% crop.
Hej!

Jag tror inte så många skriver ut alla sina bilder längre. De ska se bra ut på datorskärmen eller andra ickepappersmedia.

Mvh.
Lasse C

ANNONS
Götaplatsens Foto