AJä
Aktiv medlem
Hej
Det fotolabb jag anlitat för E6-framkallning de senaste åren har alltid skött sig exemplariskt och har alltid hög kvalitet och snabb leveranstid. För ett par veckor sedan skickade jag in 4 filmer och som vanligt kom dom efter 3 dagar. Dessvärre var alla remsorna buckliga, repor på ett par bilder samt att de var klippta på det sättet att en bild var kapad i kanten. Det var ren tur att inga bra/viktiga bilder blev skadade.
Att remsorna var buckliga, bågnade, böjda gjorde dock att de var grymt svåra att montera i ram.
Jag har skickat två mejl om detta till labbet och dom vägrar att svara.DOm har haft 1,5 vecka på sig att ge respons.
Nu till frågan. Hur går man vidare? Ska man acceptera att det blir fel ibland? Jag väljer att inte namnge labbet eftersom detta är en engångsföreteelse (än så länge) och jag vill ge dom en chans att svara på mejl även om dom tagit lång tid på sig och ännu inte svarat.
Hur är era erfarenheter av liknande fel och brister. Jag funderar förstås på att byta labb.
Det fotolabb jag anlitat för E6-framkallning de senaste åren har alltid skött sig exemplariskt och har alltid hög kvalitet och snabb leveranstid. För ett par veckor sedan skickade jag in 4 filmer och som vanligt kom dom efter 3 dagar. Dessvärre var alla remsorna buckliga, repor på ett par bilder samt att de var klippta på det sättet att en bild var kapad i kanten. Det var ren tur att inga bra/viktiga bilder blev skadade.
Att remsorna var buckliga, bågnade, böjda gjorde dock att de var grymt svåra att montera i ram.
Jag har skickat två mejl om detta till labbet och dom vägrar att svara.DOm har haft 1,5 vecka på sig att ge respons.
Nu till frågan. Hur går man vidare? Ska man acceptera att det blir fel ibland? Jag väljer att inte namnge labbet eftersom detta är en engångsföreteelse (än så länge) och jag vill ge dom en chans att svara på mejl även om dom tagit lång tid på sig och ännu inte svarat.
Hur är era erfarenheter av liknande fel och brister. Jag funderar förstås på att byta labb.






