Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Burn/Dodge i PSC2

Produkter
(logga in för att koppla)

xlxl67

Aktiv medlem
När jag drar över bilden med dessa verktyg så blir resultatet tydligare för varje gång jag drar över. (Utan att släppa vänstermusen)

Finns det ngn möjlighet att välja en "mättnad" och att det resulterar likadant över det området jag drar över? (Utan att släppa vänstermusen)

Hoppas det är begripligt. Jag vill alltså göra burn/shadow men att det slår likadant över det område jag drar över.

När jag drar över bilden med dessa verktyg så blir resultatet tydligare för varje gång jag drar över. (Utan att släppa vänstermusen)

Finns det ngn möjlighet att välja en "mättnad" och att det resulterar likadant över det området jag drar över? (Utan att släppa vänstermusen)

Hoppas det är begripligt. Jag vill alltså göra burn/shadow men att det slår likadant över det område jag drar över.

markera det område du vill använda burn/dodge sen ta en stor pensel och dra med ett jämt drag över området,

mer avancerat gör ett lager 50% grå blandläge overlay så kan du trixa utan att kladda ner själva bilden

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto