Annons

Bw i 350d.

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
Är det någon som brukar använda de "inbyggda" filtrerna till 350dn och 20dn? Jag kan tänka mig att dom är iaf riktigt skojiga att ha å göra med... exempelbilder någon?

men självklart kan man få mycket bättre resultat med ps... men det är inte frågan eller hur?

Jag undrade om någon brukade använda dom inget annat.

Jodå - jag har lekt lite med de inbyggda funktionerna för filter och toning (?) och resultaten tycker i alla fall jag har blivit helt ok! Men det är ju som Karin säger mer flexibelt att göra justeringarna i PS istället....

Samma här, har mest bara testat för att se hur det blev. Jag provade också att köra i svartvitt och med mitt Cokin +3 Red filter för att jämföra. Det har starkare effekt än det inbyggda rödfiltret, men som sagt..PS är lite smidigare och mer flexibelt.Dessutom förlorar jag lite ljuststyrka med Cokinfiltret.

Senast ändrad:
ahhh. ok. då har jag fått en del synpunkter och det är alltid kul.
Tack.

Karin: Förlåt om jag verkade lite vrång men man blir ju helt flyende galen när folk går OT... något som är väldigt väldigt vanligt här på fs... förlåt.

Jag kör alltid RAW+JPG och använder ofta 20D i B/W läge, då med grönfilter för att ta ner ljuset i röda nyanser(bland annat läppar på människor kan bli nästan vita annars). Tycker det funkar kanon. Ofta kan jag använda bilderna direkt, och skulle jag vilja ha något annat eller göra om så har jag RAW-filen kvar oförvanskad.

Faktum är att jag inte haft på långa vägar lika mycket behov av att använda Photoshop för B/W sen jag började med 20D. B/W + grönfilter i 20D all the way. ;)

Ska lägga upp lite bilder de närmaste dagarna tänkte jag. Var och plåtade en kör för några veckor sen, då körde jag mycket svart-vitt. Ljus nu har jag bara min tyresta bild uppe.

2a jan i tyresta. En liten kontrastjustering(levels) och lätt uppskärpning bara.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=316558

Det där var ju ett riktigt bra tips! (som man kanske kunde fattat själv :) Passar mig bra som är lite för lat för att orka lägga ner massa tid på efterbehandling!

Kör samma som Damocles men i 350D, gillar funktionen BW med filter eftersom jag tycker det hämmar kreativiteten.. Nu sätter jag i en rulle SV och ett rödfilter :p

Canon rockar verkligen ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto