Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byte från Pentax K-x till..

Produkter
(logga in för att koppla)

bab_1_2

Medlem
Hej!
Jag har idag en Pentax K-X och börjar känna sug efter något nytt.
Kollat lite på K30 och undrar om jag kan förvänta mig att bruset vid tex iso 3200 och 6400 är så mycket bättre att det är lönt att byta. Eller ska jag hellre titta på K50?
 

retroflex

Aktiv medlem
Jag har själv bytt från K-x till K-30. Bruset är helt klart mindre, men det är ingen fantastisk skillnad. Men det finns ju andra bra saker som dubbla inmatningshjul, vädertätning, bättre sökare, bättre autofokus mm. Jag är väldigt nöjd med uppgraderingen.

K-50 är mer eller mindre identisk med K-30 så det finns ingen större poäng att välja den, om inte priset är samma.
 

Wishgiver

Medlem
Hej
Jag bytte från K-r till K-30 och som tidigare sagts är det ingen större ide att köpa en K-50 istället för en K-30.

Även jag är jättenöjd över uppdateringen från K-r och om jag inte minns fel har Cyberphoto ett himla bra pris på K-30 hus just nu.
Tror inte att du kommer att ångra dig om du byter upp dig till en K-30. Jag gillar verkligen WR, Iso 100, två inmatningshjul och bygg kvalitén i kameran. Så länge du inte är som jag som tror att gräset är grönare på andra sidan.
jag har redan börjat sukta efter en K-3:a... Även om jag redan är nöjd med min K-30 :D
Personligen tycker jag Iso 3200 är helt Ok även om jag sällan går över 1600 eftersom det sällan behövs.

Cheers
Josef
 
ANNONS