Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Camera RAW eller i PS4

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hej,

Har precis uppgraderat till CS4 och sitter och kollar på lite tutorial videos på nätet...

En fråga jag ställer mig,

Vilka ändringar gör jag i RAW och vilka i PS4?
Tidigare har jag gjort nästan allt i PS4.. Bara ljusat upp eller ner i raw tidigare.

Hur gör du? Vilka ändringar gör du i raw?

Hej,

Har precis uppgraderat till CS4 och sitter och kollar på lite tutorial videos på nätet...

En fråga jag ställer mig,

Vilka ändringar gör jag i RAW och vilka i PS4?
Tidigare har jag gjort nästan allt i PS4.. Bara ljusat upp eller ner i raw tidigare.

Hur gör du? Vilka ändringar gör du i raw?
Numera brukar den gängse rekommendationen från diverse gurus vara att göra så mycket som möjligt i Camera Raw. Behöver man bara göra enklare justeringar så klaras det lätt i CR, handlar det om mer avancerade saker där man behöver arbeta i många justeringslager eller skapa mer avancerade masker, så gör man det i Photoshop. Själv använder jag ofta Lightroom och har lärt mig att arbeta så här numera.

ANNONS
Götaplatsens Foto