Annons

Cameranu.nl (Holland)

Produkter
(logga in för att koppla)

Clevinger

Aktiv medlem
Med anledning av inlägg i tråden om Kamera-express.nl startar jag en tråd om den förhoppningsvis pålitliga CameraNu.

Länk till butiken, http://www.cameranu.nl/

Alla priser uppdateras dagligen och är inklusive 19 % moms ("Alle genoemde prijzen zijn inclusief 19% BTW en worden dagelijks bijgewerkt").

Eftersom de inte har det paket jag vill ha (Nikon D90 med 18-55 VR objektivet) kollade jag på hus och objektiv separat. De säljer dels det här objektivet för €89, dels det här för €119. Med lite Babelfish kom jag fram till att de €30 billigare priset föranleds av att originalförpackning saknas för det billigare. Kan det stämma? Jag ser i så fall ingen anledning att betala 300 kr för lite kartong.
 
Senast ändrad:

Clevinger

Aktiv medlem
Hittade den här informationen ett franskt forum:

"Dear Sir,

Yes, we ship to the following countries:

Belgium, Germany, France, Luxembourg. The shipping costs to these countries are 6,50 Euro.

and we also ship to:

Austria, Denmark, Bulgary, Estland, Finland, United Kingdom, Hungary, Ireland, Italy, Latvia,
Lithuania, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovenia, Slowakia, Spain, Czech Republic, Sweden, Switzerland.
The shipping costs to these countries are 20 Euro.
You can pay by wiring the money to our account or to pay with creditcard.
For paying by credit card, we have to charge 2% because of the credit card costs.
After we received your payment, we will send your order directly to you and we will give you a
tracking number so that you can follow the order on the internet while it is on its way to you.
Normally the delivery of the package takes 1-5 working days after we sent it.

If you give us your full adress details and phone number, we will place the order via our website for you.

Directly after we place the order you get a confimation mail and in this mail the bank account is mentioned on which you can wire the money.

We will also sent you an invitation to pay by credit card if that is the paying method you want to choose for.

All our products come with 2 year European Warranty, in case of a problem during the warranty
you can let it be repaired by the Nikon and Canon-dealer in your country.
 
Senast redigerad av en moderator:

Kinkladze

Aktiv medlem
Jag tycker de verkar seriösa och tänker nog lägga mina surt förvärvade slantar i händerna på dessa holländare. Någon nämnde att man hade någon sorts försäkring via VISA kortet om man handlar online också, och det kan det ju vara värt för 2%.

Erfarenheter och funderingar?
 

dajli

Aktiv medlem
Jag tycker de verkar seriösa och tänker nog lägga mina surt förvärvade slantar i händerna på dessa holländare. Någon nämnde att man hade någon sorts försäkring via VISA kortet om man handlar online också, och det kan det ju vara värt för 2%.

Erfarenheter och funderingar?
Det jag (?) menade med försäkring i den andra tråden är att det är lättare att reklamera ett bedrägeri om man betalat med VISA-kort. Vet att jag läste det i samband med kameraexpertens bedrägeri. VISA ska iaf göra det lättare att få tillbaka pengar än vad banköverföring gör, då det är "helkört". Om man betalar med VISA med kredit så kan man tydligen bestrida att betala räkningen med hänvisning till att man inte fått varan. Men hur detta fungerar i praktiken vet jag inte.
 

Caramellic

Medlem
Jag har köpte min Tokina 11-16/2.8 DX Pro från Cameranu.nl och har bara positiva erfarenheter. Billig och snabb frakt och utmärkt kundservice.
 

Clevinger

Aktiv medlem
Nu har jag lagt en beställning på en Nikon D90 + 18-105 VR. Så fort jag lagt beställningen så ändrades status till ej i lager, så antingen fick jag den sista eller så kommer jag att få ett besked om att den inte finns i lager...

Hursomhelst verkar det vara en mycket seriös butik och min research på nätet har inte gett ett enda negativt omdöme om Cameranu (utan tvärtom).
 

Clevinger

Aktiv medlem
Jag fick omedelbart ett mejl med betalningsinfo, men eftersom lagerstatusen ändrades vid min beställning så avvaktade jag. I morse när jag loggade in fanns inte min order kvar! Jag mejlade dem och frågade och fick omedelbart ett mejl (ev. helt oberoende av mitt mejl) som sa att min order hade strukits! Efter ytterligare ett mejl där jag frågade varför så fick jag besked (återigen vet jag inte om det var ett svar på mitt mejl) om att de inte visste när mitt kit (D90 + 18-105) skulle finnas i lager igen och att jag skulle kontakta dem om jag inte ville "vänta längre". Plötsligt hade min order återuppstått när jag loggade in på deras sida ("behandlas").

Det verkar som om D90 nästan inte finns någonstans i Holland för tillfället. Möjligen har det att göra med den inventering som verkar ha skett per den 1 april, alternativt är D90 på väg ut ur sortimentet (men det ryktas väl inte om någon uppföljare ännu?).

Jag låter min order ligga kvar ett tag och ser vad som händer (ordern stryks efter 14 dagar vid utebliven betalning). Om de får in den på nytt så är det ju bara att föra över pengarna. Jag tycker fortfarande att Cameranu verkar vara seriösa, även om informationen hittills har lämnat en del övrigt att önska.
 

Anders Svensson

Aktiv medlem
Jag fick omedelbart ett mejl med betalningsinfo, men eftersom lagerstatusen ändrades vid min beställning så avvaktade jag. .
Klok åtgärd. Det är en av de viktiga anledningarna till att betala med kreditkort. Att ta betalt innan man har en kamera att leverera är inte alldeles seriöst, men vi kan väl hoppas att det var ett misstag i arbetet. Hade du skickat pengar via bank hade du haft litet pyssel framför dig för att vända på det hela. Hade det då varit oseriösa personer är det mycket värt att använda kreditkortet - att ställa in en betalning är enkelt, kreditföretaget har (ekonomiska) muskler du inte har och kan handskas med uteblivna leveranser mycket enkelt.

Nu skall jag inte döma i valet av affär, men jag har ju handlat av den andra omnämnda firman, vilket gick alldeles utmärkt.
 

Clevinger

Aktiv medlem
Nu skall jag inte döma i valet av affär, men jag har ju handlat av den andra omnämnda firman, vilket gick alldeles utmärkt.
Jag hade tänkt handla från Kamera-express (som är €20 billigare, men som inte heller har "min" kamera i lager), men de verkar inte vara helt pålitliga vad gäller gråimport. Har försökt läsa lite på utländska forum också och Cameranu är i stort sett den enda butik jag inte hittat något negativt om.

Fotokonijnenberg påstår sig ha kameran i lager men vill ha €50 för frakten, vilket jag tycker är lite väl dyrt. Å andra sidan är jag riktigt sugen på en kamera nu.
 

hensu

Medlem
Jag fick just hem min d700 med diverse objektiv från Cameranu.nl, betalade in i onsdags natt, betalningen registrerad på måndag och idag hämtade jag ut paketet från posten. mycket nöjd.
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
sjukt oflyt att objektivet ja ville ha inte finns i lager, hade lätt handlat på denna sajt annars. lägger gärna till 2% för att handla med VISA
 

Clevinger

Aktiv medlem
Fick ett mejl den 15 april om att D90 åter fanns i lager. Jag upptäckte då att priset hade sänkts med €24, så jag mejlade och förklarade att jag ville avbeställa. Fick ett mejl inom 30 min att det var gjort. Sedan beställde jag kameran igen till det lägre priset. Förde över pengar en måndag. På onsdagen fick jag mejl som bekräftade att betalningen var mottagen, och senare samma dag nytt mejl om att kameran var skickad. I det senare mejlet fanns även trackingnummer så att jag kunde följa kamerans väg med posten. På måndagen kunde jag se att posten varit hos mig men saknat portkod... Nästa dag hade jag kameran (detta var under vulkanaskperioden).

Garantilappar för såväl kamera som objektiv. Bra förpackat. Manual på holländska som jag skickat till Irland för utbyte mot en svensk.

Kommer definitivt att använda mig av CameraNU igen.
 

hensu

Medlem
haha ja måste få lite hjälp att registrera mig på sidan, 2 st adresser obligatoriska? zip koden 2 fält?
kör ditt postnummer och avsluta med SE i sista fältet(isokod för sverige)

Voornaam + Achternaam * for och efternamn
Adres * gatuadress
Huisnummer * husnummer :) toev. inte obligatoriskt, det är väl om det är lite speciell adress
Postcode * postnummer ex 80310 SE
Woonplaats * stad

lycka till.
/Henke
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
kör ditt postnummer och avsluta med SE i sista fältet(isokod för sverige)

Voornaam + Achternaam * for och efternamn
Adres * gatuadress
Huisnummer * husnummer :) toev. inte obligatoriskt, det är väl om det är lite speciell adress
Postcode * postnummer ex 80310 SE
Woonplaats * stad

lycka till.
/Henke
tack så mycketttt
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
nu är d300s:en beställd! hoppas att allt går bra nu bara! (blev betydligt billigare än att köpa från sverige!!)

MVH G
 

Director

Aktiv medlem
Tolka meddelande

Hej!

Sedan igår morse står det på Nederländska TNT:s sida, där man kan följa leveransen:

In sorting
07.05.2010:
Parcel sorted at sorting centre 07.05.2010:
Parcel sorted for country of destination 08.05.2010:
Parcel sent to country of destination

In distribution
08.05.2010:
Parcel at depot

Vet någon om detta betyder att paketet har nått Sverige? Jag har fått ett svenskt kolli-id från DPD (Nederland) B.V., men på Postens hemsida ger min sökning inga träffa.

MVH

Georg
 
ANNONS