Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CANON 1Ds eller KODAK DCS pro/n

Produkter
(logga in för att koppla)
Storkyrkans torn

Det här är ett motiv som inte lockar fram moairé-effekterna.

Bilagor

• test1.jpg
    test1.jpg
    47 KB · Visningar: 169
Re: Re: Re: Re: Re: Storkyrkans torn

PerFogelberg skrev:
Ingen aning faktiskt. Det är inget jag lider av. Det syns inte så mycket på pappersbilder.
Hmmm... ok. För i övrigt tycker jag det ser fint ut.
Hur är Photo Desk att jobba med? Och hur är bufferten i din kamera när du plåtar RAW?

Kameran har 19 bilder i bufferten. Det är 7 mer än min gamla bladare.

Kameran och programmet är väldigt yrkesinriktat. Dvs man skulle nästan behöva gå en kurs i hur man använder grejerna. När man väl har fått kläm på grejerna vill man inte ha något annat.

När jag köpte kameran var jag medveten om att den är väldigt långsam. Ännu har jag inte saknat en snabbare kamera. Jag blir glad när jag tittar i andra digitala systemkameror och inser hur skönt det är med en stor sökare. Samtidigt är jag glad att jag inte köpte en Canon 1Ds. Då hade jag inte kunnat ha den permanent hängande runt halsen.

Det jag lider av är dålig batteritid och långsam uppstart. Autofokusen är lika dålig som på alla andra ickeproffskameror. Jag råkade köra slut på ett batteri. Då fick jag ett till av Procenter. Nu har jag två och då känns det bättre.

Inbyggd radiosynk

Det är synd att man inte bor i Amerika. Då hade man kunnat få en radiosynk inbyggd i kamerahuset. Räckvidden till närmaste blixt är upp till 300 meter.

Kodak bygger in en PocketWizard. Det går även att fjärrutlösa kameran via radio.

Bilagor

• radio.jpg
    radio.jpg
    47.9 KB · Visningar: 106
ANNONS
Götaplatsens Foto