Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 350 D eller efterföljaren?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jarsemaria

Ny medlem
Hej!

Vill bara ställa en kort fråga. Är nybörjare och vill gärna ha en bra systemkamera att utvecklas med. Bor i Hong Kong och kan få tag på Canom 350D till ett någorlunda pris, trots att kameran officiellt slutat att säljas. Men kamerahandlaren råder mig att vänta till efterföljaren kommer då den har 10Mpzl istället för 8. Men den är naturligtvis mycket dyrare. Hur stor blir egentligen skillnaden? Kan man få lite råd är jag djupt tacksam.

Vänliga hälsningar,

Maria nybörjare

I Sverige går det väl att en 350D för ca 6500kr medans en 400D kostar 7300kr på cyberphoto.se alltså inte väldigt stor skillnad. Smidigt med damborttagningsfunktionen på 400D.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=776232#post776232

denna tråden pekar på lite test av 400D.
Annars hittar du en bra test av 350D på www.dpreview.com (vänstermenyn, "cameras"->"Canon".. )

Det är nog bra köp bägge. Har själv 350D och är mycket nöjd. Kommer dock finnas en hel del begagnade 350D till salu under den närmaste tiden för ca 4500-5000kr.
(alla priser utan objektiv). (ca+500kr för 18-55 kitglugg).

Jarsemaria skrev:
Hej!

Vill bara ställa en kort fråga. Är nybörjare och vill gärna ha en bra systemkamera att utvecklas med. Bor i Hong Kong och kan få tag på Canom 350D till ett någorlunda pris, trots att kameran officiellt slutat att säljas. Men kamerahandlaren råder mig att vänta till efterföljaren kommer då den har 10Mpzl istället för 8. Men den är naturligtvis mycket dyrare. Hur stor blir egentligen skillnaden? Kan man få lite råd är jag djupt tacksam.

Vänliga hälsningar,

Maria nybörjare
Inget att snacka om som jag ser det. EOS 400D är självskriven eftersom prisskillnaden är så pass liten.

ANNONS
Götaplatsens Foto