Annons

Canon 450D - Problem emed RAW + Jpeg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaså, minsann.
Då är det inte likadant som till min 40D, för där är EOS Utility ett eget val.
Men jag ser i min dator att jag också fått en massa fnatt till IXUS och sånt, trots att jag aldrig ägt en. Så det följer nog med vare sig man vill eller ej.

Får testa med uppdatering, alternativt se om det går att installera EOS Utility på hans dator med min skiva.

Nähä, någon EOS Utility har han inte i sin dator. Inte går det att installera någon heller, med min skiva. Det alternativet finns när jag kör in samma skiva i min dator, men inte i hans.

Det enda som kommer upp är något Camera Window, som raskt förklarar sig inkompatibelt med 450D.

Någon som har något bättre förslag än att avinstallera allt och sedan dessutom radera alla poster i systemregistret, där det står "Canon"?
Att bara avinstallera har vi försökt. Det gick inte. Något annat från Canon har han inte, så det bör inte förstöra något för övrigt.

Låter som en konflikt i datorn/registret med övrig programvara från Canon eller något annat program. Skule börjat med att avinstallera drivrutinerna/programvara för hans gamla Canon Ixus. Hjälper inte det så är det nog att in och härja i registret.

Finns en programvara "freeware", som går igenom och rensar registret/datorn, b.la efter ogiltliga nycklar i registret. Kan vara värt att testa Ashampoo WinOptimizer 2008...

ANNONS
Götaplatsens Foto