Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 450D PROBLEM!

Produkter
(logga in för att koppla)

lyckedal

Aktiv medlem
Tjaba!

har stött på ett stort problem med min eos450D.
När jag höll på och fotade så kom det upp ett felmeddelande
hann inte läsa hela, men hann se att det stod något om programeringfel
sen stängde den av sig. och när jag skulle slå igång den igen så visade det sig att den här totalt död. visar inget liv alls :( har testat tagit ut batteriet, minneskort blir inget bättre.
någon som stött på samma problem eller har någon idé om vad man kan göra för att få igång den?.

alla idér är uppskattas :)

mvh
Fredrik

Så har aldrig hänt med min.
Bara felmeddelanden när man håller för blixten när den ska upp.

Men inget sådant.

Hur länge har du haft den?

Har aldrig heller fått något felmeddelande förut.
men tyvärr så kom det ett nu :(

jag köpte den i juni. så det finns ju fortfarande garanti på den, men hoppas man kan lösa det utan att lämna in den, så man slipper bli av med den.

Hej
Jag har alldrig hört en 450 som krånglat,fick bara en tanke...
har du kollat objektivet?,så det inte är det som spökar.

Lycka till.

Tjaba!

har stött på ett stort problem med min eos450D.
När jag höll på och fotade så kom det upp ett felmeddelande
hann inte läsa hela, men hann se att det stod något om programeringfel
sen stängde den av sig. och när jag skulle slå igång den igen så visade det sig att den här totalt död. visar inget liv alls :( har testat tagit ut batteriet, minneskort blir inget bättre.
någon som stött på samma problem eller har någon idé om vad man kan göra för att få igång den?.

alla idér är uppskattas :)

mvh
Fredrik

Ge den till mig?? =)

Som sagt, byt objektiv (om du har fler än ett), ladda batteriet, rensa minneskortet (el byt om du har 2). Resetta också kameran till standarsinställningar (heter "Återställ Inställningar" - finns i menyn näst längst t.h.). Om du kommer åt menyerna alltså.

Om det inte löser sig, så se om du kan uppgradera firmware via minneskortet. Det finns länk här på FS så sök i forumet eller googla fram det (eller återkom så kan jag säkert hitta det också...).

Det du råkat ut för är knappast ett firmwareproblem, men det är ett sätt att återställa mjukvaran i kameran trots allt.

laddade upp batterierna fullt så funkade den igen som om inget hade hänt. konstigt, och jag kollade innan jag började fota då visade kamerans batterimätare fullt.

men men får vara glad över att den funkar nu & man slipper lämna in den. Har även kört in ny firmware från 1.0.4 till 1.0.9.

Så man får hoppas att man slipper vara med om det igen.

tack för tipsen!.

Gott. Min 450D visar fullt för det mesta, tills den plötsligt droppar. Har tagit för vana att när den legat i lådan nån vecka se till att ladda batteriet före jag vet jag ska använda den till "nåt någorlunda viktigt". Generellt är det snällt mot batterier att se till att dom inte laddas ur helt, dom gillar det. Ett fullt batteri ska räcka till flera hundra bilder, men det visste du säkert.

ANNONS
Götaplatsens Foto