Annons

Canon 70-200mm f 2.8 L frågor..

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vidhåller att IS ibland är ovärderligt! Bifogar en liten bild av ödlefoto (Lacerta sp.) från Azorerna i nov. Dessa djur satt iofs stilla men var så extremt reaktionssnabba att makrooptik inte gick använda. Djuren försvann blixtsnabbt vid djudet av exponeringen (eller rättare av spegelns rassel). Med extender 1.4x + mellanring + i detta fall 300LIS (eftersom jag inte hade med mig 70-200) så gick det bra (tillräckligt långt avstånd) på fri hand.
Jag är ny på fotosidan och inser att det måste finnas andra och bättre sätt att lägga upp bilder än detta (på max 60 kB), men jag lär mig nog.

Bilagor

• ii, 1 poäng.jpg
    ii, 1 poäng.jpg
    57.1 KB · Visningar: 372
ja det finns bättre sätt.. :) detta är ett forum där vi använder bilder enbart för att illustrera eller understryka något vi praar om.. precis som du gjorde.

Vill dulägga upp bilder så gör du det i bildpoolerna. Välkommen till Fotosidan!

Japp. Välkommen Åke.

Visa oss lite ödlor och annat i bildpoolerna.
(Läs på i beskrivningarna hur stora bilderna bör vara för uppladdning)

Mvh J O

Oskärpa med Extender 2x ?

Jag hakar på tråden trots att den kanske svalnat efter ca 6 månader.

Jag har nyligen köpt Canons Extender 2X som jag använder till 70-200/2,8L IS USM och jag upplever det oerhört svårt att ta bilder som är skarpa. Utan extendern är det svårt att misslyckas med 70-200:an. Jag tycker det blir stor kvalitetsförsämring gällande skärpan. Har någon annan upplevt samma problem.

Tacksam för svar // Larsa

Tyvärr är det nog som det ska(enligt vad jag läst, inte bara specifikt ditt objektiv), det beror ju naturligtvis vad man menar som skarpa, men att sätta på en 2x förlängare brukar pressa optik över dess gränser i flesta fallen.

ANNONS
Götaplatsens Foto