Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 7d och error 20?

Produkter
(logga in för att koppla)

soxten

Aktiv medlem
Jag skulle testa mina ny blixtar idag och lyckades ta ca 20 kort när kameran hänger sig och visar "err 20 Fotografering är inte möjlig på grund av ett fel. Stäng av kameran och starta den igen eller återinstallera batteriet"
Har testat detta men inget hjälper...
Sökte på sidan men igen verkar ha haft detta problemet.
Kameran är ca 2 månader gammal med 500tagna kort.

Någon som varit med om detta?

Sök på error 20 7D och du får se. Rätt vanligt - troligen fel på din kamera. RMA på den skulle jag råda till.

Det blev till att skicka in den på service.
Ska få en fraktlapp av Hegethorns, fin service!
Höll i knappt 1 månad... :(

Det är tråkigt, men tyvärr så är det något vi får leva med - det är komplicerade saker och service och reparationer är irriterande men tyvärr något man får räkna med. Om det är någon tröst så hade jag en kollega som hade en Nikon D90 som han fick byta 3 gånger och totalt skicka in 5 gånger innan den fungerade som den skulle, jag har fått objektiv som varit så dåliga att de varit oanvändbara, fått orignalbatterier som varit DOD... - trist, men som sagt en del av livet är jag rädd...

ANNONS
Götaplatsens Foto