Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon D10 Färg

Produkter
(logga in för att koppla)

EdwardH

Aktiv medlem
Enligt det jag läste på dpreview om Canons D10 så kommer den vara ... silverfärgad.

Jag har lyckats hålla ner spyan i magen, men det här är väldigt oroande. Vad försöker Canon göra? Se vilka som är desperata nog att köpa en bra kamera, trots att den är silverfärgad?

En silverfärgad kamera kommer ju passa in jättebra med alla svarta linser man har.

EdwardH skrev:
Enligt det jag läste på dpreview om Canons D10 så kommer den vara ... silverfärgad.
Men här är den svart?

Se vilka som är desperata nog att köpa en bra kamera, trots att den är silverfärgad?
De som kanske inte bryr sig om hur den ser ut, utan vad den tekniskt kan prestera gentemot priset kanske;-)

Min FM2 är silverfärgad, och den är grymt snygg.

Ett sätt att segmentera upp marknaden proffs vs avancerad amatör. Se pentax nya DSLR som de kommer med, den är ju oxå silver. och det är heller ingen Pro DSLR. Så vi får nog nöja oss med en D10 i silver. Håller med om att svart är mycket mer tilltalande än silver...

/David

heh, njae inte silvriga.. De som är silvriga är väl oftast standardzoomen som följer med billiga paket, såsom 28-90..

mrsandin skrev:
Ett sätt att segmentera upp marknaden proffs vs avancerad amatör. Se pentax nya DSLR som de kommer med, den är ju oxå silver. och det är heller ingen Pro DSLR. Så vi får nog nöja oss med en D10 i silver. Håller med om att svart är mycket mer tilltalande än silver...

Pentax *ist D är faktiskt svart, inte silver (även om det är troligt att den kommer att finnas med silver också, men på de officiella bilderna är den svart). Filmbaserade *ist är silver, men det är en ren konsumentmodell.

"På den gamla goda tiden" var många högklasskameror i silver. Pentax Super A är ett exempel (Camera of the year 1982). Olympus, Nikon, Minolta... Alla hade varianter på detta utseende. Det ansågs fint en gång i tiden...

Med vänlig hälsning
Roland

Var hittar du dessa officiella bilder på *ist D ??

Senste svaret jag fick från Pentax USA var att dessa dröjer. Skulle vara intressant att se officiella bilder på kameran.....

Re: hur många pixlar kommer D10 ha

vet någon om canon EOS D10 ska har 10 miljoner pixlar ?

får snart i såfall sälja min D30

Nix, det är samma sensor i 10D som i D60 enligt en Canon säljare jag pratade med häromdagen.
Men det återstår ju att se.

"$1,999, the new EOS 10D" Oj oj oj.. det här kan bli kul :)

Jupp, enligt samma säljare så blir det rekommenderade priset i sverige strax över 20kkr.

"Nix, det är samma sensor i 10D som i D60 enligt en Canon säljare jag pratade med häromdagen.
Men det återstår ju att se".

Vam talade du med då ?

Med tanke på att dessa uppgifter inte är officiella än och att säljaren i fråga inte "officiellt" bekräftade något (eller dementerade för den delen) så är hans namn av ringa betydelse.

Enligt press-releasen som Kanonkanån länkade till, kommer den att ha samma upplösning dom D60, 6,3 mpixel.

D10 inget att höja ögonbrynen för ?

jag vet inte vad som är gripande på Canon D10 förutom att det är lite billigare ,och inte så mycket bättre igentligen ,, den har samma miljoner pixlar.som D60 det hade varit mer intressant om det hade varit 9 miljoner pixlar istället för 6,3 miljoner,, nå väl ska se om jag köper en sådan

ANNONS
Götaplatsens Foto