Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon ef 1,4 extender med sigmalins??
- Trådstartare dick2
- Start datum
eon
Aktiv medlem
Även om Canons telekonverter skulle passa med Sigmas 70-200 så blir nog bildkvaliteten sämre än om du använder Sigmas telekonverter.
Objektiven behöver samdesignas med sin telekonverter för att de optiska egenskaperna ska fungera i symbios och inte själpa resultatet för mycket.
/Erik
Objektiven behöver samdesignas med sin telekonverter för att de optiska egenskaperna ska fungera i symbios och inte själpa resultatet för mycket.
/Erik
monster2
Aktiv medlem
de passar inte
hej
jag har ett sigam 70-200/2.8 och ville för något år sedan köpa en telekonverter x2 då jag fick ett bättre pris på canons extender x2 så var jag på väg att köpa den men provade i affären före jag köpte och den passade inte. Tur för mig att jag provade. Så jag fick ta och köpa sigmas istället, dessutom tror jag som det ovan är skrivet att de skall konstrueras ihop
för bästa resultat
mvh mats
hej
jag har ett sigam 70-200/2.8 och ville för något år sedan köpa en telekonverter x2 då jag fick ett bättre pris på canons extender x2 så var jag på väg att köpa den men provade i affären före jag köpte och den passade inte. Tur för mig att jag provade. Så jag fick ta och köpa sigmas istället, dessutom tror jag som det ovan är skrivet att de skall konstrueras ihop
för bästa resultat
mvh mats
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Det bakersta linsen i objektivet stöter i den främre linsen som sticker ut på convertern..
Är det inte så att den bakersta linsen i det telet ligger typ helt i fas (i nivå) med fattningen? Det betyder att de långt ifrån passar.
Mvh Niclas,
Är det inte så att den bakersta linsen i det telet ligger typ helt i fas (i nivå) med fattningen? Det betyder att de långt ifrån passar.
Mvh Niclas,
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Nix, jag kollade just på min och bakersta linselementet sitter en dryg centimeter in (oavsett zoom). Däremot smalnar ytrymmet av ner till linsen.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Jaha, ja jag uppskattar att converter har ett av stånd på ca 8mm max 10mm trån det yttersta gummit till basen/fattningen.
Går ju också att skala bort lite av gummit och tjäna en till två mm... för den som vill och vågar. Rekommenderar ,,hmm nej det vågar jag inte
Diametern är nog inte mycket att göra ngt åt.
Bara att sälja Canonglaset och köpa sigma convertern då!! Den skall ju inte ligga långt ifrån Canons,,
Mvh Niclas,
Går ju också att skala bort lite av gummit och tjäna en till två mm... för den som vill och vågar. Rekommenderar ,,hmm nej det vågar jag inte
Diametern är nog inte mycket att göra ngt åt.
Bara att sälja Canonglaset och köpa sigma convertern då!! Den skall ju inte ligga långt ifrån Canons,,
Mvh Niclas,
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Förstår inte. Converter och extender är väl samma grej.
Tänker du alltså kanske på stiftet som låser convertern i objektivet?
Ja finns inte hålet för låsstiftet i objektivet så blir det ju svårt. Jag trodde iaf inte att det var där som problemet var.. Men kan så gott vara
Mvh Niclas,
Tänker du alltså kanske på stiftet som låser convertern i objektivet?
Ja finns inte hålet för låsstiftet i objektivet så blir det ju svårt. Jag trodde iaf inte att det var där som problemet var.. Men kan så gott vara
Mvh Niclas,
Jeppe
Aktiv medlem
Mats menar nog att Canons extender är utrustad med inte återfinns på sigkas konverter.. Men nej, den skapar inga problem, eftersom den är fjädrande.. Men allvar.. det här är väl utrett nu.
Sigmas 70-200/2.8 har en för smal diameter på bakre öppningen för att kunna montera en Canon extender. Som erik sa, så smalnar den in mot den bakre linsen, varpå canons extender tar emot innan den når bajonnetten. [punkt]
Sigmas 70-200/2.8 har en för smal diameter på bakre öppningen för att kunna montera en Canon extender. Som erik sa, så smalnar den in mot den bakre linsen, varpå canons extender tar emot innan den når bajonnetten. [punkt]