Annons

Canon EF 100-300mm f/5.6L

Produkter
(logga in för att koppla)

honkan

Aktiv medlem
Please!

Behöver råd angående detta objektiv! har chans att köpa ett billigt i väldigt bra skick, jag vet att Af är tämligen slö! men hur slö?, skärpan? det är ju en L optik men hur mycket bättre än "konsument" objektivet 75-300 is usm?
är väldigt förtjust i mitt Is så det skall till mycket för att byta ut det.

//Mats

Hejsan
Jo det stämmer AF är slö och låter en del, och den manuella skärperingen är inget att hurra för,men skärpan är mycket bra faktiskt, redan på full öppning.Detta objektiv slår Canons budgetzoomar i 75-300 området med råge när det gäller skärpa och kontrast.Så det är en klart prisvärd zoom om du kan få den till vettigt pris.

Mvh
Taiga

Jag har plåtat en del bilder med nämnda objektiv och precis som övriga sagt så är den mycket skarp och har fin kontrast.

Mekaniskt tycker jag tyvärr att den är riktigt dålig, skjutzoomen har ingen tröghet alls, knapparna är sladdriga, fokusringen alldeles för liten och sladdrig, AF låter som 17 och är mycket seg, frontlinsen roterar.

Men vad gäller pris i förhållande till bildkvalitet så är den närmast oslagbar...jag gav 2500:- för den i mycket gott skick.

Senast ändrad:
Tackar er alla!

Jag har hämtat den och skall prova den över helgen!, optiskt verkar den vara kanon det lilla jag hunnit testa, men iövrigt så är den som ni säger "billigt" byggd. Jag kan nog leva med det om den bara håller vad den lovar iövrigt., testandet fortsätter =).

ANNONS
Götaplatsens Foto