Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 Vs. Sigma 10-20/3,5
- Trådstartare Alexi
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
ingen vet, för ingen har testat nya sigman så det är ganska meningslöst. Men å andra sidan har jag fotat ganska hårt med en Canon 10-22 och därefter en hel del med hör och häpna fyra ex av gamla Sigman. Och skall jag vara ärlig ser jag ingen större skillnad, förutom att Canons färger alltid är Canons färger, vilket gör en lycklig i sig. I övrigt är Sigman väldigt bra, kanske svagare i hörnen, men å andra sidan bländar man ju oftast ner en sån här optik, och då spelar det inte så stor roll. Gamla sigman är ju känd för att vara bättre på 20mm än 10mm, och det stämmer på tre av de fyra som jag haft i min hand. Däremot den fjärde var klart bättre på 10mm, men desto sämre på full brännvidd, konstigt, men så var det, kanske Sigmas kvalitetskontroll. Kontentan av dessa inlägg. Canon vinner på färgerna, om man gillar dem (jag älskar dem, aldrig Nikkor, haha), i övrigt dött löpp, Sigman duger lika bra. Sigmas måndagsexemlar; tre var helt lika, den fjärde glänste på 10mm, men var lite svagare på 20 mm