Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
canon ef300 4.0L +ext.2.0??
- Trådstartare petervis
- Start datum
forstheim
Aktiv medlem
Jag har själv exakt den kombinationen (om det är Canons 2x extender du pratar om..) och tycker att den fungerar tillfredsställande. Tappar en aning skärpa gentemot en 1.4x extender och du kan enbart använda AF på mittcensorn. Men det är klart bättre än att inte ha någon AF alls!
Tonyeagle
Aktiv medlem
kan bli bra
Fotade några rullar med provia 400 utan stativ (endast axelstativ) med denna kombo och blev missnöjd. Provade sedan med ett stadigt trebensstativ och en skarp film (Kodachrome 200) och blev helnöjd. Det blir skarpt om du har stativ. (Tilläggas skall att inget blir riktigt skarpt med provia 400- fast det är ändå det näst bästa om du skall gå över 100 ÁSA).
Fotade några rullar med provia 400 utan stativ (endast axelstativ) med denna kombo och blev missnöjd. Provade sedan med ett stadigt trebensstativ och en skarp film (Kodachrome 200) och blev helnöjd. Det blir skarpt om du har stativ. (Tilläggas skall att inget blir riktigt skarpt med provia 400- fast det är ändå det näst bästa om du skall gå över 100 ÁSA).
froderberg
Aktiv medlem
Jag körde denna kombination en del till landskap. Det krävs ett bra stativhuvud och stativ för att få skarpa bilder. Min enda anmärkning var att det var klurigt att ställa in skärpan eftersom fokuseringsringen var så tätstegad att det krävdes så puttesmå rörelser. Meed autofokus (som ska funka med eos 1v) borde det gå mycket bättre.
Kombinationen (åtminstone utan autofokus) har rätt begränsat användningsområde och jag sörjde inte kombinationsmöjligheten när jag sålde mitt 300:a.
Kombinationen (åtminstone utan autofokus) har rätt begränsat användningsområde och jag sörjde inte kombinationsmöjligheten när jag sålde mitt 300:a.