Annons

Canon miss?

Produkter
(logga in för att koppla)
Själv förstår jag inte ens vitsen med märkningen, varför slarva och märka fel för när märkningen är helt onödig? Jag menar köper man ett blomformat motljusskydd så borde man vara insatt nog att veta hur det ska sitta.

Det känns också extra kul att man märker sådana här detaljer som alla proffs som fotat i 100 år har missat! Det bevisar bara ännu en gång att man kan aldrig bli fullärd!

Jag ger mig nu, jag hade iaf inte fel och det känns bra!

/Daniel

dsa1979 skrev:
Det känns också extra kul att man märker sådana här detaljer som alla proffs som fotat i 100 år har missat! Det bevisar bara ännu en gång att man kan aldrig bli fullärd!

Jag ger mig nu, jag hade iaf inte fel och det känns bra!

/Daniel

Vem säger att du har rätt då?
Det låter som det mest är du som stör dig på att loggan inte syns och att vi andra inte har brytt oss, utan fotograferat ändå.....så vi "proffs" har knappast missat detta, utan bara satt dit skyddet och inte brytt oss....

Det kan sitta på två håll, antingen som Canon har märkt ut det, eller 180 grader, så att alla som vill visa Canon-märkningen kan göra det. Värre är det med Pentax, där kan man faktiskt sätta det fel. Som här t.ex......

Bilagor

• pentax-3.jpg
    pentax-3.jpg
    33.4 KB · Visningar: 301
Jeppe skrev:
Ja.. vilket skit... Tänk att Canon-loggan hamnar där nere. Ännu värre är det på mitt 500/4L Det kan man sätta i vilken position som helst.. Man blir ju tokig på den där skruven..Var ska den vara.. kl 12? eller kl 18? Eller rent utav kvart i nio? Helt galet på ett objektiv som kostar 60000 kr.. Får nog sälja det igen om jag inte får rätsida på hur motljusskyddet ska sitta. Såhär sitter det nu (kl 15)..är det fel? När man vrider på objektivet så hamnar skruven kl 12....Inte helt optimalt.

Om ditt optik är felfritt förutom då motljusskyddet ;-) så kan du få tja ena 10000kr för den då ;-) för jag står nog ut med den felkonstruktionen *s*

Jeppe skrev:
Vem säger att du har rätt då?
Det låter som det mest är du som stör dig på att loggan inte syns och att vi andra inte har brytt oss, utan fotograferat ändå.....så vi "proffs" har knappast missat detta, utan bara satt dit skyddet och inte brytt oss....

Det kan sitta på två håll, antingen som Canon har märkt ut det, eller 180 grader, så att alla som vill visa Canon-märkningen kan göra det. Värre är det med Pentax, där kan man faktiskt sätta det fel. Som här t.ex......

Egentligen hade jag inte tänkt skriva mer i denna tråd. Inget säger att jag har rätt, men det vore ju mest logiskt. Alla andra har ju texten vänd uppåt, egentligen är detta en bagatell, men jag eftersträvar alltid perfektion, och är det så att Canon har gjort en miss med att spegelvända låsningsmärket så det hamnat upp och ner på fel sida så tycker jag att det är ganska pinsamt. Men som sagt, jag vet inte hur Canon tänker, dom kanske vill vara unika och ha texten på undersidan. Huvudsaken är att grejerna fungerar och man är nöjd med det man har köpt, jag släpper inte Canon så här lätt, det finns inget annat märke för mig :) Nu släpper jag detta ämne, men jag kommer att återkomma med fler funderingar, man lär så länge man lever och jag frågar alltid när jag tycker att något inte verkar stämma. Sådan är jag ;-)

Ha en trevlig helg alla!

I morgon ska jag ut med min Canon, hoppas att snön ligger kvar =)

/Daniel

Själv beställde jag ett gäng fyrkantiga skydd för ett tag sen. Hama och Pentax har en del. Kan nästan få en modern kamera stilig igen.

ANNONS
Götaplatsens Foto