foto totto
Aktiv medlem
Det märks att det är fredag!
Rätt glad över mitt ET-74, runt och fint, då slipper man bry hjärnan! ;-)
Rätt glad över mitt ET-74, runt och fint, då slipper man bry hjärnan! ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dsa1979 skrev:
Det känns också extra kul att man märker sådana här detaljer som alla proffs som fotat i 100 år har missat! Det bevisar bara ännu en gång att man kan aldrig bli fullärd!
Jag ger mig nu, jag hade iaf inte fel och det känns bra!
/Daniel
Jeppe skrev:
Ja.. vilket skit... Tänk att Canon-loggan hamnar där nere. Ännu värre är det på mitt 500/4L Det kan man sätta i vilken position som helst.. Man blir ju tokig på den där skruven..Var ska den vara.. kl 12? eller kl 18? Eller rent utav kvart i nio? Helt galet på ett objektiv som kostar 60000 kr.. Får nog sälja det igen om jag inte får rätsida på hur motljusskyddet ska sitta. Såhär sitter det nu (kl 15)..är det fel? När man vrider på objektivet så hamnar skruven kl 12....Inte helt optimalt.
Jeppe skrev:
Vem säger att du har rätt då?
Det låter som det mest är du som stör dig på att loggan inte syns och att vi andra inte har brytt oss, utan fotograferat ändå.....så vi "proffs" har knappast missat detta, utan bara satt dit skyddet och inte brytt oss....
Det kan sitta på två håll, antingen som Canon har märkt ut det, eller 180 grader, så att alla som vill visa Canon-märkningen kan göra det. Värre är det med Pentax, där kan man faktiskt sätta det fel. Som här t.ex......
Jeppe skrev:
...Värre är det med Pentax, där kan man faktiskt sätta det fel...
FILM) (ulltand skrev:
Och... vad är lilla luckan man kan ta bort till för?
Albwah skrev:
Luckan kan man ta bort för att kunna justera ett polfilter.