Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon prishöjer 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

friman

Medlem
Hämtade min 20D hos Fotokungen igår. Jag fick den för det pris de uppgav när jag beställde (13.995:).

De berättade dock att de numera tar 14.790:-
(se http://www.fotokungen.com/canon/) för den. Detta skulle bero på att Canon höjt listpriset.

Någon som hört liknande från andra handlare?

Jag tippar på att dom rakt av höjt sitt så dom ligger i paritet med Cyberphoto och Scandinavian photo. Då tjänar dom en lusing rakt av. Kanske att Canon faktiskt höjt listpriset. I sådant fall gjorde dom det innan dom hade skickat ut kamerorna, och hade sagt fel innan dom själva fått några direktive. Det finns fortfarande handlare som säljer den för 13.995 för huset respektive 14.995 för kit'et och däromkring både på webben och i butik, sen finns det handlare som säljer kit'et för 16800 också. Jag tror inte att någon av dom gör en förlust på den.

Jag var först i kön, så då hade dom inte fått något pris då dom inte ens visste om att kameran fanns när jag beställde, då skulle dom börja leta på nätet och hade tydligen inte fått någon info av Canon. Jag fick istället priset först när jag skulle hämta ut den, då var det 15790 som det stog på webben för kitet. Det hjälpte inte heller att jag sa att det hade stått ett annat pris dagen innan på webben. Så det var att betala eller vänta på ett kit från cyber som var 5kr dyrare.

kameradoktorn har sänkt från 15 800 till 15 300 när du upptäckte vad konkurrenterna tog, men YFO är ändå billigare med under 15 papp.

ANNONS
Götaplatsens Foto