Allemyr
Aktiv medlem
the_Rose skrev:
Ursäkta att jag är en tråkig matematikmärkare men
med snabb överslagräkning i skallen ser jag att skillnaden mellan D40x och 40d är närmare 100% och skillnaden mellan 40D och D300 runt 50%. Ditt påstående skulle stämma om man sa att den faktiska skillnaden i pris, mängd kronor, är lika stor mellan modellerna nämligen ca 5000kr.
Än en gång, jag ber om ursäkt för min petighet, och att jag egentligen inte för diskusionen vidare.
//Mårten
Jo sant så sant. Kanske inte en helt schysst jämförelse. Påpekade lite kort i det tidigare inlägget att det inte var en procentuell skillnad som visades...
Men visst skillnaden är 47 procent mellan D300 och 40D, då blir det samma skillnad som en ny 5D med batterigrepp och en D300, 15700 mot 23000 kr.
Hehe observera att jag i detta fall går uppåt, allt för att vända det till Canon's fördel
Nämen visst det vore väl schysstare å jämföra 40D mot en D80 för 7500 kanske.
Men till trådskaparen Daniel, antingen kommer du billigt undan med en 40D, alternativt väntar 1 år och 3 månader till 50D. Men dock finns det andra bra möjligheter 1D MK III kan komma att skjunka dock behövs det väl en IV för det, men men, 1D MK IIN för 15-18 loppor är ett kanon komplement annars...