Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon sx50 eller panasonic fz200

Produkter
(logga in för att koppla)

krasse82

Medlem
Är det någon som har testat canon sx50 och panasonic fz200? Vilken skulle ni rekommendera?

Alla recensioner på nätet säger olika och verkar fokusera på olika saker. Jag ska mestadels använda kameran för semester- och vardagsfoto och vill även kunna fota hyfsat okej inomhus utan att behöva ta till blixt.

Panasonicen har ju bättre ljusstyrka men å andra sidan verkar den ge mer brus. Vad jag förstår så är optiken i Canonen bättre.

Skulle verkligen behöva lite konkret hjälp från folk som testat eller känner nån som testat dom.

Tacktacktack!

Är man inte i behov av extremt långt tele så är väl Panasonicen den bästa kameran, inte minst optiskt. OBS rent teoretiskt utifrån spec.

Jo men jag är inte säker på att specarna är helt tillförlitliga i detta läget. Tyvärr, hade varit himla bra om dom var det :)

Verkar vara stört omöjligt att hitta folk som testat båda också!

ANNONS
Götaplatsens Foto