Annons

Canon TC-80N3 fjärrutlösare...

Produkter
(logga in för att koppla)
jamen.. om du fotografear med bulb så har du avtryckaren inne så länge som du vill att det ska exponeras. orkar du hålla i 50 minuter så exponeras det i 50 minuter. Med fjärrkontrollen till 350D vad den nu heter (ganska enkel sak) så ar du en knapp och ett skjutreglage som du kan skjuta upp för att låsa exponeringen. då är den låst tills du drar ner reglaget igen. enkelt och fungerandes!

Dock gillar jag inte den fjärrisen just pgr av kjutreglaget... många gånger har jag velat använda den fjärrisen under kanske 2 sek exponeringar och råkat komma åt den där skjutreglaget med följd att den låser sig...och du ahr en förstörd bild.. väldigt enkelt att komma åt den.. :(

Re: Re: Canon TC-80N3 fjärrutlösare...

Sans skrev:
På min trådlösa fjärrutlösare (RC-1) så trycker man på knappen för att starta exponeringstiden, fikar eller gör något annat en stund, och trycker igen för att avsluta exponeringen. Detta kallas bulbexponering, att bestämma exponeringstiden själv.

:: Susanne ::

Nu måste du förklara lite för mig Susanne!
Jag har också en RC-1 till min 350D och jag har inte vetat att man kan köra bulbexponeringar m den. Hur gör man? Ska den stå inställd på 2:an eller pricken (L:et vet jag ej vad det står för heller)?

ANNONS
Götaplatsens Foto