Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
canon
- Trådstartare Linda84
- Start datum
BeachMagnus
Aktiv medlem
Va kul!
PerFogelberg
Aktiv medlem
fint
dJb
Aktiv medlem
Linda84 skrev:
ja det jag menar men finns några andra som är bra då
Det finns jättemånga bra kameror.. men det är svårt att rekommendera någon när du inte skriver vilka krav du har och vad du ska använda den till.
Vill du ha en enkel och smidig kamera eller vill du ha möjligheten att fota lite mer avancerat med den (t.ex. fler manuella inställningsmöjligheter)?
dJb
Aktiv medlem
Okej.
Jag känner inte till batteritiden för IXUS700, det får du kolla i nåt test eller om nån annan vet. Däremot har den ett uppladdningsbart Canonbatteri. Ibland kan det ju vara en fördel att kunna använda vanliga batterier, tex om man är ute och reser och inte har tillgång till el. Då kan t.ex. Sony DSC-W7 vara ett alternativ. Den tycker jag själv är väldigt trevlig men jag vet inte hur den står sig mot IXUS700. Den är dock, liksom IXUS´en, toppklassad hos Cyberphoto.
Jag känner inte till batteritiden för IXUS700, det får du kolla i nåt test eller om nån annan vet. Däremot har den ett uppladdningsbart Canonbatteri. Ibland kan det ju vara en fördel att kunna använda vanliga batterier, tex om man är ute och reser och inte har tillgång till el. Då kan t.ex. Sony DSC-W7 vara ett alternativ. Den tycker jag själv är väldigt trevlig men jag vet inte hur den står sig mot IXUS700. Den är dock, liksom IXUS´en, toppklassad hos Cyberphoto.
Jeppe
Aktiv medlem
Punkter kommatering är ganska bra att använda sig av annars blir det ganska svårt och osammanhängade text som detssutom blir svår för läsaren att tyda frågeställningen jag tror det tillhör allmänbildningen i skolan jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer det finns mängder av små 7 miljoner pixlars kameror på marknaden bara att välja och vraka skillnaden är mer på det funktionella och petiga planet och där spelar bara egna erfarenheter in vilket kan vara svårt då man inte har några referenser gentemot andra modeller.
RolandM
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Punkter kommatering är ganska bra att använda sig av annars blir det ganska svårt och osammanhängade text som detssutom blir svår för läsaren att tyda frågeställningen jag tror det tillhör allmänbildningen i skolan jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer det finns mängder av små 7 miljoner pixlars kameror på marknaden bara att välja och vraka skillnaden är mer på det funktionella och petiga planet och där spelar bara egna erfarenheter in vilket kan vara svårt då man inte har några referenser gentemot andra modeller.
Beträffande allmänbildning så tycks det begreppet ha försvunnit i och med förbudet att ge betyg i skolan. Det är skrämmande att läsa offerter från leverantörer som innehåller särskrivningar och andra dumheter i språket som den moderna ungdomen har tagit till sig efter mönster från det engelska språkbruket. Hade Tyskland segrat i andra världskriget hade säkert tyskan influerat dagens ungdom att inte enbart som i engelskan alltid inleda veckodagar och månader med versal, men även alla substantiv med versal. Dock uppstår problemet när förståelsen för innebrden av ordklasserna är för något försvinner. Spontant verkar det jobbigare att skriva lördag med begynnelseversal, i och med att det kräver ytterligare en knapptryckning.
Mycket av dessa olater kan enkelt jobbas bort i skolan, genom att dessa inte accepteras av läraren och extrastudier införs tills dess hanteringen av språket når stipulerad nivå i läroplanen. Det är en förmån att få lära sig.
Äsch så svårt är det inte. Det tar bara någon minut att gå igenom texten och göra den läsbar. Frågon är dock om det är värt tiden för att jag ska orka ta till mig budskapet i den...?
Punkter kommatering är ganska bra att använda sig av, annars blir det ganska svårt och osammanhängade text, som dessutom blir svår för läsaren att tyda frågeställningen. Jag tror det tillhör allmänbildningen i skolan.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer. Det finns mängder av små 7 miljoner pixlars kameror på marknaden. Bara att välja och vraka. Skillnaden är mer på det funktionella och petiga planet och där spelar bara egna erfarenheter in, vilket kan vara svårt då man inte har några referenser gentemot andra modeller.
marooned
Aktiv medlem
Det är helt otroligt att en 20-åring kan skriva på det sättet. Jag tror att det är det värsta språkbruket som jag någonsin har sett på ett svenskt forum. Även om man lider av mycket svår dyslexi måste det finnas någon metod som hjälper en att formulera vettiga meningar.
Roland>
Tacka Gud varje dag att vi har engelskan som största språk. Det är mycket lätt att lära sig grunderna och göra sig förstådd, samtidigt som språket är komplext och det finns stora möjlligheter att variera sig. Självklart får man ogilla kulturen i de olika englskspråkiga länderna, men IM(not so)HO är engelskan det överlägset bästa europeiska språket.
on-topic:
Om man inte vet vilken kamera man behöver, är en ixus alltid ett bra val. Den är i topp bland fick-kameror och går att sälja vidare utan jätteförlust. Annars kan man behålla den som party-kamera.
Roland>
Tacka Gud varje dag att vi har engelskan som största språk. Det är mycket lätt att lära sig grunderna och göra sig förstådd, samtidigt som språket är komplext och det finns stora möjlligheter att variera sig. Självklart får man ogilla kulturen i de olika englskspråkiga länderna, men IM(not so)HO är engelskan det överlägset bästa europeiska språket.
on-topic:
Om man inte vet vilken kamera man behöver, är en ixus alltid ett bra val. Den är i topp bland fick-kameror och går att sälja vidare utan jätteförlust. Annars kan man behålla den som party-kamera.
niklasl
Aktiv medlem
Varför skriver du ditt för- och efternamn utan inledande versal? Tycks ha blivit någon slags fluga på FS på sistone...marooned skrev:
Det är helt otroligt att en 20-åring kan skriva på det sättet.