Annons

canon

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med om att språket inte var kanon och instämmer med att många skriver oroväckande dåligt.

Men detta är hennes tråd. Ge henne de råden hon frågar efter, dina åsikter passar i en ny tråd.

Utgå inte heller från att det är ointresse som är orsaken, kanske dyslexi edyl.

Mvh

Precis, håller med om att hennes inlägg var mer eller mindre oläsliga på sina ställen, men det kan hon ju säkerligen inte hjälpa, och nu startade hon en tråd där hon ville ha lite råd. Då är väl stavningen (förutsatt att det alls går att begripa), mindre elevant.

Johan__S skrev:
Precis, håller med om att hennes inlägg var mer eller mindre oläsliga på sina ställen, men det kan hon ju säkerligen inte hjälpa, och nu startade hon en tråd där hon ville ha lite råd. Då är väl stavningen (förutsatt att det alls går att begripa), mindre elevant.

RELEVANT heter det för bövelen!! :) ;)

Nä, jag håller med. Jag tycker det är lite dålig stil och tycker inte att stavnings- och meningsbyggnadsdiskussioner hör hemma i en tråd som denna och ffa så störs jag av moralpaniska undertoner om ungdomens förfall och bristande intresse för språkfrågor. Här ska vi diskutera fotorelaterade frågor och det vore tragiskt om människor drar sig för att skriva inlägg för att de är rädda att bli påhoppade pga hur de behandlar språket.

Otroligt låga inlägg. De borde raderas, men forumvärden bidrog ju ganska friskt själv, så det kanske inte är möjligt.

Det kan ju vara som Tobias säger; dyslexi. Är det så har ni ju verkligen boostat hennes självförtroende. Not.

Senast ändrad:
Jisses!
Det var ju riktigt jäkla pinsamt! Skrev för fort, så jag missade en bokstav, och i ett sådant inlägg!

Fast ordet elevant var ju lite kul ändå. "Hiss-artad"?

Sen att det var forumvärden som började med stavningskritiken, och dessutom på ett sådant sätt, tycker jag var riktigt dåligt. Men det kanske är väldigt viktigt för de som har hand om den här sidan att man stavar rätt och är en seriöst språkintresserad ungdom utan minsta spår av "ungdomens lathet", som ju fd lata ungdomar så gärna pratar om. Tycker hela diskussionen luktade "ungdomen idag är sämre än förr".

Senast ändrad:
Ganska dåligt!

Observanta noterar säkert att Linda inte
svarat mer i tråden efter det första
(för tråden meningslösa) inlägget angående
hennes förmåga att uttrycka sig i skrift.
Jag undrar varför? Tråkig stil att stjäla
en tråd för att "hacka".

// Danne

Calle S skrev:
Otroligt låga inlägg. De borde raderas, men forumvärden bidrog ju ganska friskt själv, så det kanske inte är möjligt.

Det kan ju vara som Tobias säger; dyslexi. Är det så har ni ju verkligen boostat hennes självförtroende. Not.

Bra Calle, fler borde ha insikt i vilka orsaker som förorsakar språkbruket

All heder till Linda som ens besvärade sig med ytterligare ett par inlägg och jag hoppas, för hennes och fotosidans skull, att hennes självkänsla inte sänktes totalt i botten.

Hon verkar ju ha fattat beslut och inhandlat en IXUS 700 i alla fall.

Jag tycker också att man skall hålla tand för tungan så länge man inte har ett unns kännedom om personen. Känner man någon och vet att den kan/vet bättre och dennes förmåga att ta kritik kan man ju häva ut sig ett "För fan skärp dig..." En lat person kan gå, inte lama... Hur skiljer man lata från lama personer på ett forum? Troligen lika illa som man skiljer ut folk med skrivproblem från dem som är bekväma och inte bryr sig så mycket om hur de kommunicerar.

Hade jag vart en person som hade svårt att skriva och fått sett sådana svar så hade jag känt mig otroligt kränkt... speciellt av Jesper som jag ser som en person med ett ämbete att skydda folk från dylika otrevligheter i forumet.

Visst hon kan ju vara en slarv Maja också som förtjänar lära sig hyffs, MEN kan ni vara 100% säkra på det? I såfall om inte är det värt då att riskera att kränka en med handikapp i stället för att strunta i tråden om man inte orkar tyda?

Missade att det var forumvärden som satte igång detta, gör det hela extra pinsamt.

Hoppas vi hör från våran värd snart, känns som han har ett och annat att säga...

Ok, man behöver väl kanske inte blåsa upp detta till nåt oerhört stort? Saken är ju den att det var lite svårt att klura ut vad Linda var ute efter i början och det gjordes väl inga större ansträngningar för att förtydliga det heller. inte heller gjordes någon reservation eller förklaring angående stavningen från trådskaparens sida, vilket kanske hade varit bra då det sparat en del onödiga inlägg.

mange78 skrev:
Ok, man behöver väl kanske inte blåsa upp detta till nåt oerhört stort?

Nej inte oerhört.

Men inte ska våran forumvärd i profilen skriva "Forumvärd under mitt namn betyder att jag tillsammans med x x hjälper redaktionen med att hålla upp stämning och nivå." och sen vara såhär ovig.

Han togs med näven i syltburken och sålänge han kan be om ursäkt för det så...

Mvh

Trådstartaren: I senaste numret av allt om digitalfoto jämförs just denna med ett gäng andra kameror... allas våran "ertappad i syltburken blablabla" forumvärd Jesper Ekvall gjorde jämförelsen. Läs den så kanske du får lite goda råd.

Till er andra. Lågt och närapå löjligt barnsligt. OCH JO! jag klandrar just dig som blir träffad.

Låt oss inte spåra ur såhär ok?
Jesper: Som forumvärd anses du ha ett visst ansvar och jo, jag håller med.

Jag förstår inte varför mitt inlägg ska tolkas så som vissa har gjort det.

1. Jag har svarat på hennes inlägg.

2. Jag har upplyst henne om att det är bra om man följer vissa skrivregler. Det är dels lättare att få fram vad man vill ha sagt och dels uppfattas man som lite mer seriös kanske?

Jag kan inte se att jag "dragit igång" något speciellt.

Om jag nu helt sonika skulle radera alla oväsentliga inlägg så skulle ni väl gnälla för detta, eller?

Är det så att Linda är dyslektiker så ber jag om ursäkt.

Men nu beger vi oss åter till frågan om kameraval..och jag säger fortfarande:

...det finns mängder av små 7 miljoner pixlars kameror på marknaden bara att välja och vraka skillnaden är mer på det funktionella och petiga planet och där spelar bara egna erfarenheter in vilket kan vara svårt då man inte har några referenser gentemot andra modeller....

Alltså kan vi bara rekommendera kameror utifrån vår egen erfarenhet och det är inte alls säkert att det jag tycker är bra på en modell, tycker Linda är bra...

ANNONS
Götaplatsens Foto