Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canons kamera nyheter 2006
- Trådstartare mpa
- Start datum
Petro
Aktiv medlem
Jeppe
Aktiv medlem
macrobild skrev:
En CMOS till 5d kostar 8200:- + moms.Vilket säkerligen kommer halveras inom ett år.
Mikael
Oj...såpass lite..det var inte illa.
Karlsson
Aktiv medlem
Gäller det som reservdel i Sverige? I så fall lär ju den verkliga kostnaden vid kameratillverkningen ligga på en betydligt lägre nivå.macrobild skrev:
En CMOS till 5d kostar 8200:- + moms.Vilket säkerligen kommer halveras inom ett år.
Mikael
geronimo13
Aktiv medlem
Karlsson skrev:
Gäller det som reservdel i Sverige? I så fall lär ju den verkliga kostnaden vid kameratillverkningen ligga på en betydligt lägre nivå.
8200+moms är väldigt mycket om totala produkten kostar 30k ink moms. Även om man halverar den kostnaden är det mycket.
MartinB
Aktiv medlem
Jag tycker Canons kameror är på den nivån nu att de knappt behöver tänka på ersättare. Dock borde priserna på 5D och 1Ds Mk2 kanske sänkas ca 30%...
En ersättare till 1D Mk2n kommer säkert, men behövs den egentligen? Alla som använder 1D mk2 verkar otroligt nöjda...
Jag vet att det kommer nyheter nästa år, men kanske hade man kunnat glesa ut produktsläppen, sänka priserna och koncentrera sig på att producera förstklassiga vidvinklar?
En ersättare till 1D Mk2n kommer säkert, men behövs den egentligen? Alla som använder 1D mk2 verkar otroligt nöjda...
Jag vet att det kommer nyheter nästa år, men kanske hade man kunnat glesa ut produktsläppen, sänka priserna och koncentrera sig på att producera förstklassiga vidvinklar?