Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cd och omslag

Produkter
(logga in för att koppla)

TxT

Aktiv medlem
Hej
Nu när man kör enbart digitalt så fylls hårdisken fort!
Nu när man bränner skivor så vill man ha omslag och klistra på cdskivan en etikett för att få bra kolla på alla skivor.
Skulle vilja ha ett tips på något bra program eller något bra "papper" som man bara kan lägga in i skrivan och vips så har man omslag till fodralet och en etikett till cdskivan. Det ska vara enkelt och smidigt

/Thomas

De allra flesta CD/DVD-brännar program har en "skriva ut Omslags" funktion. Själv så var det ett tag sedan men Nero Burning RÓM 6 har ett biprogramför detta. Med lite knopande kan man få mappstrukturen automatiskt.

När det gäller etiketterna följer oftast med ett enkelt program för att skriva ut etiketten där man kan få text och bilder snyggt centreart på etiketterna.

Eller så invensterar du en skrivare typ Epson r-200 som skriver direkt på cd skivor med toppenkvalitet. Jag köpte min för 1290:- och skivor kostar från 2,45st vid köp av 100.

/Håkan

Vad är det för cd-skivor? Märke? Har de en speciell yta att skriva på? Jag har frågat om detta i olika affärer som säljer cd-skivor men de kunde inte svara på det. /Jana

Jana Jörgensen skrev:
Vad är det för cd-skivor? Märke? Har de en speciell yta att skriva på? Jag har frågat om detta i olika affärer som säljer cd-skivor men de kunde inte svara på det. /Jana
Det är speciella skivor. Bland annat harDustin några. Men det går att få tag på billigare skivor på andra ställen. Jag köpte mina första på Elgiganten och dem heter Verbatim Super Azp Fast dry printable surface.

ANNONS
Götaplatsens Foto