Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
collage till pdf-fil
- Trådstartare Kajsa220
- Start datum
Kajsa220
Aktiv medlem
Save as -> Format: Photoshop PDF
Du får sedan en dialogruta där du väljer metod för "pdf-tillverkningen". Du väljer beroende på vad du ska ha pdf:en till, om teckensnitt behöver bäddas in m.m.
Ja, just så var det! =)
Tack ska du ha...vet ej varför jag inte tänkte på alla valen som finns i den dialogrutan!
Om teckensnitt (en text då alltså?) ska bäddas in - hur gör man då?
Pekka M
Aktiv medlem
Jag blev också lite förbryllad ett tag (sparar så sällan pdf:er från PS). Jag hittade inget val för inbäddning av teckensnitt i dialogrutan.Om teckensnitt (en text då alltså?) ska bäddas in - hur gör man då?
Det verkar i stället funka så att om du behåller textlagren i psd-filen och sparar den som pdf så bäddas teckensnitten in.
Om du däremot först slår ihop lagren (flatten image) så omvandlas texten till pixlar. Då har du inte längre några teckensnitt kvar som behöver bäddas in.
Det finns säkert för- och nackdelar med båda varianterna.
Kajsa220
Aktiv medlem
Jag blev också lite förbryllad ett tag (sparar så sällan pdf:er från PS). Jag hittade inget val för inbäddning av teckensnitt i dialogrutan.
Det verkar i stället funka så att om du behåller textlagren i psd-filen och sparar den som pdf så bäddas teckensnitten in.
Om du däremot först slår ihop lagren (flatten image) så omvandlas texten till pixlar. Då har du inte längre några teckensnitt kvar som behöver bäddas in.
Det finns säkert för- och nackdelar med båda varianterna.
Tack snälla! Det funkar! =)