Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crimson gör inte sitt jobb.

Produkter
(logga in för att koppla)

oyegie

Aktiv medlem
Om man skickar in en 120rulle och skriver att man vill ha 10x10cm papperkopior så skall man väl få det,tydligen verkar Crimson och kanske andra fotolabb lite lata med att klippa bort överflödigt på kopiorna,det är ju ändå ett fotolabb,så lite jobb som möjligt och tar hutlöst betalt verkar vara deras filosofi.
 

Newnoise

Aktiv medlem
Om man skickar in en 120rulle och skriver att man vill ha 10x10cm papperkopior så skall man väl få det,tydligen verkar Crimson och kanske andra fotolabb lite lata med att klippa bort överflödigt på kopiorna,det är ju ändå ett fotolabb,så lite jobb som möjligt och tar hutlöst betalt verkar vara deras filosofi.
Vad är det vi ska diskutera?
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Men du beställde 10x10, dvs de erbjöd det formatet? I så fall är det dåligt, annars inte. Undrar hur många 10x10 -beställningar de får? Antagligen inte många
 

afe

Aktiv medlem
Såvitt jag kan se har Crimson inget alternativ för kvadratiska bilder när man beställer framkallning av film och kopior (det är nog få som har det nu för tiden).

Capture.PNG

Beställer du utskrifter av digitala filer kan du få dem i vilket format som helst.
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
Om man skickar in en 120rulle och skriver att man vill ha 10x10cm papperkopior så skall man väl få det,tydligen verkar Crimson och kanske andra fotolabb lite lata med att klippa bort överflödigt på kopiorna,det är ju ändå ett fotolabb,så lite jobb som möjligt och tar hutlöst betalt verkar vara deras filosofi.
Om du hade uttryckt missnöje med att labb inte erbjuder kvadratiska kopior, då hade jag nog förstått ditt missnöje.

Men nu har du beställt något som de inte erbjuder, och sedan kritiserar du dem för att vara lata, giriga och att inte göra sitt jobb när de inte levererar något som de aldrig påstått att de har i sitt sortiment ...

Det känns svårt att ta den kritiken riktigt på allvar :)
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Skall de manuellt beskära bilderna så lär nog priset bli ett annat, manuellt arbete kostar. Jaja, jag tycker och tror att Crimson hör till de bästa i branschen, men har iofs ingen fallenhet för 10x10cm
 

T.Westerberg

Aktiv medlem
Crimson som är så jäkla bra! Ska jag ha bilder så finns bara dom, alltid hög kvalitet. Låter som det kan ha blivit ett missförstånd vid beställning?
 
ANNONS