Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
CS3 vs CS4
- Trådstartare wfrank
- Start datum
tweakad
Aktiv medlem
Det är mycket nytt, mest utseendemässigt, men saker som dodge/burn och annat har ju fått sig en update.
Sen finns det ju nya "Motivanpassad skalning"
http://www.adobe.com/se/products/photoshop/photoshop/features/?view=topnew
2875 kr kostar uppdateringen om du har CS3 redan.
Sammanfattat, du kan göra samma saker som i CS3, men saker och ting har förbättrats
Sen finns det ju nya "Motivanpassad skalning"
http://www.adobe.com/se/products/photoshop/photoshop/features/?view=topnew
2875 kr kostar uppdateringen om du har CS3 redan.
Sammanfattat, du kan göra samma saker som i CS3, men saker och ting har förbättrats
t_mauritsen
Aktiv medlem
ACR är ju ganska mycket förbättrat, grafikkort acceleration etc. Adobe är säkert pigga på att berätta, spana in deras websida. Är det värt det? Pengarna går säkert bra att lägga på annat. T
reflux
Aktiv medlem
Värt att uppgradera? Vad - fotoredigeringsmässigt - är väsentligt? Jag börjar alltid i Bridge, sen Camera Raw och slutligen PS normalt.
Tacksam för info!//W
Med ditt arbetsflöde är det förmodligen värt pengarna eftersom Camera RAW i CS4 har en hel del nya funktioner som gör livet betydligt lättare och framförallt gör att du kan göra många fler icke-destruktiva redigeringar redan i RAW-uppräkningen.
Men jag rekommenderar dig att kolla igenom filmerna här:
http://www.moderskeppet.se/photoshop/cs4/
Tell
Aktiv medlem
Min upplevelse av CS4 är att det inte är lika stabilt som CS3. Typ det är segare att zoom eller panorera osv även fast den använder GPUn. Det är alltså inte alla flashiga zoom-in/ut-animationer etc som gör det segt, utan det är bara allmänt oresponsivt.
Har även problem med att CS4 inte kommer ihåg vad jag har ställt in. Det öppnar t ex alla jpg-filer i ACR även fast jag har sagt åt den tusen gånger att det INTE ska göra det. Sen funkar inte vissa script heller som det ska, t ex Merg to HDR vill inte alls. Då får jag sitta med CS3 istället.
Däremot är ju flikarna i CS4 helt gudomligt sköna! Så fixar dom mina problem (kanske i och för sig skulle hjälpa med en ominstallation) och gör programmet lite mer nod-baserat så är jag nöjd.
Men iaf, du kanske inte kommer ha samma problem som mig, men jag tänkte bara säga det som en liten varning att det kaaaanske kan bli så.
Har även problem med att CS4 inte kommer ihåg vad jag har ställt in. Det öppnar t ex alla jpg-filer i ACR även fast jag har sagt åt den tusen gånger att det INTE ska göra det. Sen funkar inte vissa script heller som det ska, t ex Merg to HDR vill inte alls. Då får jag sitta med CS3 istället.
Däremot är ju flikarna i CS4 helt gudomligt sköna! Så fixar dom mina problem (kanske i och för sig skulle hjälpa med en ominstallation) och gör programmet lite mer nod-baserat så är jag nöjd.
Men iaf, du kanske inte kommer ha samma problem som mig, men jag tänkte bara säga det som en liten varning att det kaaaanske kan bli så.
t_mauritsen
Aktiv medlem
Jag har precist motsatta upplevelsen av CS4. Snabbara på många sätt och inga kraschar eller buggar, inklusive HDR. I första omgången fick jag inte igång GPU acceleration, men efter att avinstallera och installera nvidia drivrutinerna så funkar det klockrent. Den steglösa zoomningen är kalas. Jag skulle nog rekommandera att Gustav installerar om programmet/och eller drivrutiner. T.
wfrank
Aktiv medlem
Tackar för svar!, ska kolla moderskeppsfilmen helt klart.
Vad är tillagt i CR, eller kan jag se det i moderskeppsfilmen?
En irriterande bugg jag har i CS3 är att när man arbetar med flera bilder och fullzoomar den ena, så fullzoomas alla bilder som är öppna. Det stör också ev. positionering i bilden, eftersom man alltid tycks hamna längst upp i vänster hörn. Nån som känner igen sig och vet ifall det är fixat i CS4?
Vad är tillagt i CR, eller kan jag se det i moderskeppsfilmen?
En irriterande bugg jag har i CS3 är att när man arbetar med flera bilder och fullzoomar den ena, så fullzoomas alla bilder som är öppna. Det stör också ev. positionering i bilden, eftersom man alltid tycks hamna längst upp i vänster hörn. Nån som känner igen sig och vet ifall det är fixat i CS4?
Brittas
Medlem
http://www.moderskeppet.se/photoshop/cs4/play/nyheterna/ Grundligt vad som är nytt. Annars så är ju Google.se en bra funktion, GIYF 
Pinballark
Aktiv medlem
Läste med stort intresse vad ni alla har skrivit i denna tråd.
Kollade moderskeppets film on myheterna i CS-4..tack för länken och tack för att moderskeppet finns!
Mycket nytt godis som är värt att uppdatera för, men när jag såg förhandsgranskning på kloning gick jag i taket!...helt fantastiskt!
Jag är ju student så en beställning av en ny licensierad CS-4 blir det redan ikväll
/Stefan
Kollade moderskeppets film on myheterna i CS-4..tack för länken och tack för att moderskeppet finns!
Mycket nytt godis som är värt att uppdatera för, men när jag såg förhandsgranskning på kloning gick jag i taket!...helt fantastiskt!
Jag är ju student så en beställning av en ny licensierad CS-4 blir det redan ikväll
/Stefan